Starkaste tejpen??

bettysmatte

Trådstartare
Behöver hålla liv i en barfotaboot med gummisula. Den har fått ett ca 5 cm långt hål i framkant pga sliten. För övrigt är den i bra skick och de andra tre bootsen är också det. Hittills har jag provat silikon, silvertejp och plastic padding. Inget av det har funkat. Allt är borta igen efter en dag i hagen. Ska till Biltema idag och de har ju en massa olika tejpvarianter. Bland annat extrastark silvertejp, men också sådant som presenningstejp, halkskyddstejp.... Vad hade ni testat? Det ska vara en tejp som BÅDE är slitstark och som sitter fast riktigt bra på gummi.
 
Ej jämförbara. Riktig gorillatejp finns tex på claes ohlson. Därenot tror jag inte det finns nån tejp som klarar slitaget av en bootstå, dags att köpa nya boots.
Jag har alltså EN boot som är trasig, och bootsen säljs endast parvis. Därför försöker jag hålla liv i den trasiga så länge det går. Det rör sig ju ändå om 2500 kr/par. Mycket pengar. Speciellt när man bara behöver en...
 
Jag har alltså EN boot som är trasig, och bootsen säljs endast parvis. Därför försöker jag hålla liv i den trasiga så länge det går. Det rör sig ju ändå om 2500 kr/par. Mycket pengar. Speciellt när man bara behöver en...
Jag skulle rotera dem (om det går) då ena uppenbart slits mer än de andra, och så försöka ha den tejpade på ben som inte sliter så hårt.

Och sen kolla upp varför ett ben sliter mer än de andra...
 
Jag skulle rotera dem (om det går) då ena uppenbart slits mer än de andra, och så försöka ha den tejpade på ben som inte sliter så hårt.

Och sen kolla upp varför ett ben sliter mer än de andra...
Egentligen går de inte att rotera eftersom de har en knapp som ska sitta på utsidan. Knappen går förvisso att skruva bort och flärpen som ska knäppas där behöver man inte använda.
 
Har inga konkreta tips. Men min erfarenhet av silvertejp är att det är väldig skillnad på dem. Köper numera bara "märkes" för "lågbudget" funkar så mycket sämre.
Instämmer till fullo! Inte bara slitstyrkan brukar vara bättre utan även vidhäftningsförmågan tycker jag. Biltemas silvertejp får jag knappt att fästa på en slät, ren, yta ibland och det gör mig oproportionerligt irriterad. 😁
 
Instämmer i att ”märkestejp” oftast är överlägset, den här funkar även till att laga saker utomhus som utsätts för väta och temperaturskiftningar. Har använts till att laga plastdetaljer på utsidan av bilen och håller i flera år.

https://www.tesa.com/sv-se/konsument/tesa-extra-power-transparent.html


Men är ändå tveksam till om det lyckas med boots eftersom det är så mycket rörelse där i fogen. Det går inte sätta ett plastförband med skruv eller liknande?
 
Jag använder ofta spinnakertejp för lagningar, men är det något som ska tåla mer slitage sällar jag mig till kören som säger silvertejp av riktigt bra kvalitet! Det är inte på något sätt jämförbart med billiga sorter.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Efter att ha läst Galathea och MrsScabtree's inlägg så kände jag att jag också behövde skriva av mig. Här på hund är jag kanske inte...
Svar
10
· Visningar
1 158
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp