Startavgiftsdebatten - därför är ryttareliten uppretad

Vad är vitsen med detta? Det är väl jättebra att det finns sponsorer som vill vara med och betala?

Vad är vitsen med detta? Det är väl jättebra att det finns sponsorer som vill vara med och betala?
Därför att det kommer leda till att ridsporten endast blir tillgänglig för dom riktigt rika. Det är idag långt ifrån alla som har sponsorer, och innan man får sponsorer så måste man ha råd att ta sig ut på tävlingar och prestera. Ingen får sponsorer utan att ha presterat först. Det kommer i sin tur leda till att ridsporten blir en riktig rikemanssport där bara dom med riktigt mycket pengar har råd att starta.

Därför att det kommer leda till att ridsporten endast blir tillgänglig för dom riktigt rika. Det är idag långt ifrån alla som har sponsorer, och innan man får sponsorer så måste man ha råd att ta sig ut på tävlingar och prestera. Ingen får sponsorer utan att ha presterat först. Det kommer i sin tur leda till att ridsporten blir en riktig rikemanssport där bara dom med riktigt mycket pengar har råd att starta.
Är det bara de riktigt rika som tävlar i USA eller varför vill amerikanerna detta?

Tycker det är bättre att titta på ATG modellen och tillåta spel, borde ju funka på hoppning i alla fall, är för dåligt insatt i dom andra grenarna :o

Det är dyrt som det är idag tycker jag, om vi får hit samma modell som i USA så blir det sluttävlat för min del. Jag har inte råd att lägga ut hela lönen på tävling.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en tids hets debatt om det förslag som skulle chockhöja startavgifterna för Europas ryttarelit vill det internationella...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Enskilda tävlingsryttare och nationella ridsportförbund har protesterat högljutt i kör mot förslaget på högre startavgifter. Ridsports...
Svar
1
· Visningar
719
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka