Startlistor.?

Sv: Startlistor.?

Jag sitter och väntar på startlistor och ryttarmeddelande till helgens nationella tävling. Första tävlingsdag är på fredag och idag är det måndag. Eftersom det är en vardag på fredag ska man ta ledigt för att åka, alltså är startlistorna viktiga.

Tråkigt tycker jag.

Det är svårt att göra ens väldigt preliminära startlistor i god tid.
vi höll på till halv 10 kvällen innan tävling för att få ordning på alla ändringar som kom in i sista sekund.
Ryttarbyte, hästbyte halta hästar mm.
Sen ska man tänka på att inte ändringarna ställer till allt för mycket för övriga ryttare, :crazy:.

Vi var ute i alldeles föööör god tid med att lägga ut dom en vecka innan, men man lär sig.

Varför skulle det bli svårare att göra dem tidigt? :confused:

Ändringarna är det väl bara att lägga in efter hand, det borde ju vara lättare än att sitta med massa papper..?

Varför skulle det bli svårare att göra dem tidigt? :confused:

Ändringarna är det väl bara att lägga in efter hand, det borde ju vara lättare än att sitta med massa papper..?

Det är inte svårare att lägga ut dem tidigt, men eftersom många vill byta klasser, stryka, byta häst o.s.v. så är de snart inte särskilt aktuella om man lägger ut dem för tidigt. :crazy: Är man inte uppkopplad så att man uppdatera listorna ofta, blir det gnäll för att de inte stämmer !! :o Är det sedan dressyr är det ändå känsligare om de inte stämmer ! :angel:

Ryttarmeddelande ska vara ute en vecka innan tävling, men startlistor finns det mig veterligt ingen regel för. Vi brukar lägga ut dem ca 4 dagar innan tävling och hoppas på att de flesta har ändrat klart !!! :D

Ja det tänkte jag inte på. Då förstår jag varför man inte vill lägga upp dem för tidigt med alla gnälliga människor :p

Själv brukar jag kolla startlistorna (hemsidorna) varje dag, även innan de kommit upp :angel:

jag tycker det är bäst när dom kommer ut ca.1 vecka innan tävlingen så man vet ungefär, och sedan kan dom ändra till lite mer preliminära dagen innan! :angel:

Jag sitter just nu och samlar på mig anmälningar. I vår klubb är det olika beroende på vem som fixar anmälningar och startlistor. Jag försöker lägga ut PM så fort anmälningstiden gått ut och startlistor så snart som möjligt efter det. Ingen idé att dra på det. :idea:

Det är faktiskt bra att TR nu har spikat en tid för när de definitiva startlistorna senast skall finnas tillgängliga. Var på en tävling förra året då de preleminära startlistorna aldrig blev uppdaterade på internet. Och av någon anledning hade jag blivit flyttad från startnr 2 till startnr 21 i första klassen, mindre roligt då det dessutom var dressyr. Jag tycker också det är bra när de preliminär startlistorna kommer tidigt men för mig räcker det med 3-4 dagar.

vi brukar försöka lägga upp startlistor en eller två dagar efter anmälningstiden gått ut, sen uppdateras de två ggr oftast. Vid dressyr läggs preliminära ut likadant och sen totalt fredagen innan.

Liknande trådar

Övr. Hund Startlista: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-KiPhzsVsw6LOoLXoXht1BPcMkv06G8sYHCIKSPNfww/htmlview# Startar kl 07 svensk tid
Svar
3
· Visningar
299
Senast: Migo
·
Hoppning I morgon drar äntligen Världscupen 2023-2024 igång. Premiären går i Oslo. Några mer som är taggade? Och framförallt - någon som har... 12 13 14
Svar
269
· Visningar
22 242
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 598
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III