Startrekk island till hög manke

Lella

Trådstartare
Jag undrar precis det som rubriken anger: hur mycket utrymme har en ST Island för hästens manke? Jag har en töltande travare och skulle vilja ha en rörligare sadel, har en ST Espanola som ligger perfekt med koppjärn i stl 1, men hur är deras islandssadel uppbyggd? En annan sak jag undrar är hur brett är sätet, jag har väldigt brett mellan sittbenen och vill ha en sadel som har ett bredare säte för att få stöd, annars känns det väldigt vingligt och obekvämt. Dressyrsadlar är inte ett alternativ eftersom jag känner mig väldigt orörlig i dessa, tror det kan vara för att jag red western innan, min byxstorlek är nämligen 36-38, men vanliga engelska sadlar känns ändå små :devil:

Nu just har vi en dressyrinriktad allroundsadel pga att väldigt få islandssadlar är byggda för raka ryggar. Jag känner att min fröken får en stabilar tölt i bomsadeln, men vill ha en gångartssadel, så däför har jag ramlat in på dessa bomlösa/flexibom sadlar. Om någon har erfarenhet av Taurs Spider sadel så kan ni också dela med er!
 

Liknande trådar

Islandshäst Ja, som sagt sitter jag i sadelbytartankar just nu och har gjort det länge. Nu har det fastnat mellan dessa två, Taur Spider har vad jag...
Svar
3
· Visningar
1 980
Senast: Nielaa
·
  • Låst
Utrustning Nu har jag letat efter en ny sadel i över ett halvår. Vill egentligen helst rida bomfritt, men har inte hittat någon som ger mig riktigt...
Svar
15
· Visningar
2 844
Senast: Linisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp