statiska täcken!

Eliseeh

Trådstartare
Hallå, har någon tips på vad man skall göra åt täcken som är statiska då man drar av dom från hästen? Varje gång jag tar av min pålles stalltäcke bildas det statisk elektricitet hur långsamt/snabbt jag än drar av det. Hon tycker det är jätte obehagligt... :o

Sv: statiska täcken!

Är det fleece i? Har faktiskt inte varit med om att det blivit statisk annars. Prova spraya glansmedel på insidan?

Håll med ena handen i en trävägg när du drar av det med den andra. Så slipper iallafall jag ge hästen stötar.

tack för tipsen :) det blir så på alla hennes täcken :o men speciellt stalltäcket!

Kolla vad du har för skor på dig också:p

Med gummistövlar eller mina vinterkängor (med ganska mycket gummi "längst ned") kan jag inte röra hästen utan att vi blir snudd på elektrifierade båda två:o Med mina vanliga stallskor går det alldeles utmärkt att både klappa och borsta:angel:

/H2SO4, som fryser om tårna när hon pysslar med hästen på vintern...

Liknande trådar

Utrustning Jag söker tips på ryktsaker som inte skapar statisk elektrisitet. Det ska vara t.ex. ryktborstar i naturmaterial har jag läst men hur är...
Svar
12
· Visningar
771
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Islaend
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 610
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka