Statiskt att klappa katten

Pancakes

Trådstartare
Jag har katt hemma en period nu medan ägarna är på resa. Han brukar mest vilja vara med i soffan utan att bli klappad, men när han väl vill det så blir det så blir det statiskt direkt vilket inte är så himla mysigt. Går det avhjälpa på något sätt?
 
Spraybalsam fungerar på min katt i alla fall. Dock får man vara noga med att vara på en större matta eller liknande när man sprayar eftersom golvet (speciellt plastgolv) blir snorhalt om det är så att det kommer balsam på det.
 
Vissa moppar med diskmedel också. Men anti-stat spray fungerar ok ibland. Annars får man väl använda manicken man grundar sig med när man är inne och pillar i datorer :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 227
Senast: Madalitso
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 785
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Har länge haft lösa funderingar på att skaffa katt men vet inte om en katt skulle få ett bra liv hos mig då det är en del ensamtid. Jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 550
Senast: Asko
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 604
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp