Stel i bak...

M

miss_willow

Idag när jag tittade på ponnyn min så tyckte jag att han var lite stel i bak när min mamma red honom. Han satte inte under sig riktigt.. Blev väldigt orolig över detta! Alltså inte mycket stel men lite, sen red jag själv och då tyckte jag inte det var så konstigt, han kändes bara lite stel men annars helt OK. Han stretar inte emot och vill arbeta.

Kan de ha med att göra att han blivit skodd idag och att det var lite isigt och han inte gått på två dagar? Eller tycker ni jag ska ta ut en veterinär och göra böjjprov? Vill ju att min ponny ska må så bra som möjligt.. Stretshade honom efteråt.
 
Kan mkt väl ha o göra med att han blivit skodd idag.
Och var det dessutom isigt ute så tycker iaf jag att det är svårt att avgöra om en häst rör sig helt rent. Endel spänner sig väldigt mkt och är rädda för att halka då det är isigt.
 
ja, ida när jag kom hade han ett sår på höger bak och de va svampigt(alltså benet).. hoppas det inte blir något alvarligt med det..
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 533
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 046
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: lilstar
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
962
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp