stel i kroppen

northang

Trådstartare
Hej Jag råkade ut för en olycka för ett år sedan och har varit fruktansvärt stel sedan dess.
Nu undrar jag om ni har några bra tips på hur man kan mjuka upp sin egen kropp?
tacksam för alla svar :)

Tror det finns träningvideor med yogaliknande övningar man kan göra hemma framför tv'n. Vet inte var man får tag i dem bara, kanske välsorterade bokhandlar?

Jag råkade åxå ut för en olycka för två år sedan och är rätt stel efter det, men simning har hjälpt mej jättemycket!

/Malin

Hur och var är du stel? Har du ont också?
Tai chi är ett bra sätt att träna upp balans, mjukhet och styrka i kroppen. Man får en ökad kroppskännedom och trots att man inte tar i eller svettas så bygger man upp lite muskler utan att anstränga sig.
Tai chiövningar gör du lätt framför TV´n eller var som helst där du kan sträcka ut.

Yoga är bra. Det är för alla oavsett träningsnivå. Men börja en kurs så du lär dig grunderna, sen kan du fortsätta hemma. :D

jag är stel i ben och höfter.
Det gör ont när jag böjer benen osv..
ska testa både thai chi och yoga :D

Liknande trådar

Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 502
Senast: Kajsalisa
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka