• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Copydrew
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 762
C

Copydrew

Rider en kallblodstravare som är jättestel i vänster sida, han kan knappt gå riktigt i höger varv, än mindre gå på en volt i höger varv.. Det är som att försöka styra en pinne:crazy:
Är det någon som har nån bra idé hur jag kan mjuka upp honom?:confused:

Sv: Stel

Jag skulle nog börja från början och bara hålla på med ledande tygeltag, och sen kanske bara flytta honom något steg ( 1-2 steg) för din högra skänkel. Han är bara tränad i vänster varv i travet. Så han har blivit så stark ( i sin svaga sida) i den sidan.

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 102
Senast: TinyWiny
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 191
Senast: Pinus
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 765
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 262
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka