Bukefalos 28 år!

stelkramp...

bara stelkrampsspruatan kostar 60 kr.sen tillkommer säkert resekosnad och dyl.Om du ska ha vacc också går det på mellan 250 -600 kr .
 
Jag hoppar in här lite...

Hur är det med stelkramp och influensa? Likadant som med botulism? Alltså att sprutorna finns i förpackning om ett visst antal och om det bara är en häst som ska vaccineras så måste man betala för alla sprutorna?

Jag måste nämligen grundvaccinera om ett tag (de skrev fel i passet...) så då är frågan om man ska samordna det med några andra hästar?
 
jag vaccinerade min ponny i november med en kombinationsspruta med både stelkramp och hästinfluens, och sprutan var billigast, den gick på cirka 150 tror jag men med utkörningsavgiften å såna saker så gick hela kallaset på nästan 700 kr.
 
Jag betalade 400 för A2 och stelkramp och då räknades resekostnaden in också (var den enda i stallet som vacc just då). Tyckte det var rätt dyrt, men 700 blev ju RIKTIGT dyrt så jag skall nog inte gnälla.
 
:angel: :angel:
häst 1: influensa, stelkramp
häst 2: influensa
häst 3: stelkramp

Summa 700 kr :angel: :angel:
Fick lite rabbat och inget kvitto :angel:
 
jag har precis sprutat botolism och stelkramp och betalade 800:- för det ...
Det trodde jag var billigt men nu ser jag att så var inte fallet.
Men sprutad är hon iaf.. och fler sprutor ska det blir....
grunvaccination är dyrt...
 
Att du fick betala så mycket kan bero på att botulism var med där. De sprutorna är förpackade 4 (?) tillsammans och om du då är själv att vaccinera den dagen får du betala alla fyra sprutor.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
664
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Om man har sin häst ute från runt 21 på kvällen till 12-13 på förmiddagen, hur kan man skapa sig ett hum om hur stor del av...
Svar
8
· Visningar
512
Senast: Linda_A
·
Anläggning :idea: :wtf: Hiss eller diss!?? Vettigt folk med erfarenhet av olika hästgrejer sökes! Vad tycker du om en särskild sak, är det en bra...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 453
Kultur Nu när Barbie är i ropet kom jag att tänka på en gammal tv-serie, 90-talet? 20? som jag tittade på som Margot Robbie var med i, trodde...
Svar
15
· Visningar
509
Senast: Badtz Maru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp