• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Hästbiten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 747
H

Hästbiten

Hur ser grundvaccinationen ut för stelkramp? Håller på att grundvaccinera min häst mot det och han har fått de två första sprutorna. Den andra fick han 4 veckor efter den första men när ska han ha den tredje?
Har för mig att det är 6 mån, stämmer det?

Sv: Stelkramp

nej han ska inte ha nån mer spruta. det är bara när dom ska ha influensa som dom får en tredje spruta 6 mån efter. din häst är alltså grundad mot stelkramp nu.

Sv: Stelkramp

Lazio skrev:
nej han ska inte ha nån mer spruta. det är bara när dom ska ha influensa som dom får en tredje spruta 6 mån efter. din häst är alltså grundad mot stelkramp nu.

Tack! :bow:

Liknande trådar

Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
1 060
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Vi har kämpat med vår häst i ett par år nu. I princip hela hästen är genomgången, nu är vi inne på om det är bakknäna som spökar... 2
Svar
29
· Visningar
2 387
Senast: Emiro
·
Hästmänniskan Jag har en åring som ska visas. Behöver de ha fått alla tre sprutor i grundvaccinationen eller räcker det med två? Nån som vet?
Svar
4
· Visningar
612
Senast: fejt
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka