Stenboxar.

vaggvisa

Trådstartare
Var och tittade på ett nytt stall idag där boxarna var av "sten", typ mur.
Kom och tänka på en sak för om de får en plats ledig kommer jag flytta dit, men min häst sparkar en del inne när det är dags för mat (eller snarare när maten är slut och hon vill ut på morgonen), hur känns det för en häst att sparka in i sten? :crazy: Aj?
Funderar på att om det är okej för stallägaren då såklart sätta upp gummimattor, var får man tag på det?
Kanske slutar hon iofs om hon flyttar för hon har inte sparkat hela tiden i stallet hon står nu, men ifall.

Sv: Stenboxar.

Jag har hört att många hästar testar att sparka mot en stenvägg, men slutar när dom märker att det inte var så skönt.

Min häst som gillade när det smällde har sparkat max 3 ggr i det nya stallet. De slutar väldigt snabbt med sånt i ett murat stall.

Det blir ju perfekt att ha stenväggar, då kanske han lär sig att det inte är så trevligt att sparka i väggarna :-)
Fölr det är en otroligt irriterande olat när de gör så.

Instämmer!

Ska byta inredning i sommar och så ska det muras så blir det tyst och lugnt i stallet!
Ska bara köpa dörrar från någon tillverkare, så det blite ½ murad front s.a.s. Ska sätta en gummi matta på insidan av dörren också så skyddas den från tänder och sparkar :)

Även de mest spark glada brukar lägga av efter ett par ggr :)

Ja, jag hoppas att hon ger med sig, men utifall att så är väl gummimatta ett alternativ för det kan ju inte vara bra att sparka in i sten gång på gång. Iofs är dörren av trä så hon lär väl sikta på den. I stallet vi står nu har hon lyckats sparka hål på dörren tre ggr :crazy: Bara för att den är av tunnare trä än resten av boxen. Hon är bra på att pricka in sig den där..

Jag vet :angel: Som tur är har de inte hunnit byta dörr emellan iaf utan bara satt upp skivor på baksidan. Sist vet jag inte hur hon hade sparkat för skivan hade inte gått sönder men brädorna bakom :confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 736
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 724
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 491
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka