Bukefalos 28 år!

Stengallor!

Kicki_83

Trådstartare
Varför får en häst stengallor????

Min hade det innan han skoddes om förra gången...snart dax för skoning igen och tycker han verkar ömma lite igen nu :crazy:

Varför får dom stengallor och vad kan jag göra för att han ska slippa det??
 
Sv: Stengallor!

Varför de får det är ju för att antingen har de en känslig sula som eller så har de skadat sulan när de trampat på någon sten tex. Min ena häst fick det nu våras pga en sten som hon trampade på när vi var ute och red.

Hon har fått sulor fram och det verkar funka på henne. När hon var ung så hade vi aldrig dessa problem men nu ju äldre hon blir dessto känsligare verkar hon bli.
 
Sv: Stengallor!

Han hade sula på den hoven innan förra skoningen och fick det ändå men sulan började väl bli dålig kanske men hovis tyckte hoven var fin så han behövde inte sula mer. Men får se vad hovis säger nu om han har gallor igen då...

Ja märker att han ömmar lite nu där marken är ojämn och hård :crazy: Så hovis får komma snart igen och ta bort gallorna :)
 

Liknande trådar

Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 775
Senast: Morces
·
Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
458
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
489
Senast: Sirap
·
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
1 583
Senast: Meglio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp