Bukefalos 28 år!

Snurrfian

Trådstartare
Moderator
Jag håller på med projekt renovering av stenparti, det har varit lite bortglömt ett par år och bestod till mesta dels av gräs, lite fixade jag till i fjol men en rejält bit håller jag på och gräver om nu. Så nu vill jag har tips på fina växter, gärna med tidig blomning för senare på sommaren så blir det rätt skuggit. Det är rätt djup jord på sina ställen så det kan vara växter med rejäla rötter!

Något som jag vet att jag ska ha är smultron, men jag vill ha mer! :devil: Jag kan ta kort på efm så ni får ett hum om hur det ser ut.

Igår grävde jag bort en rejäl myrstack med små äckliga gula myror, de fick flytta ut i skogen istället. :angel:
 
Sv: Stenparti

vill du ha ett "riktigt" stenparti med ratiteter typ och mycket grus eller mer en "upphöjd rabatt"? ett bra ställe att kolla på om du är mer intresserad av alpiner är ju "den där andra siten du vet" blink blink...

du kan få botanisera i min frökasse, gräva upp skojjigt vid huset och så kan jag hjälpa dig att shoppa :idea:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 095
Senast: Magiana
·
Trädgård & Växter Min mamma hade vår trädgård som sitt hobbyprojekt, så vi har inte behövt bry oss om den. Men när hon gick bort för snart 2 år sedan blev...
2
Svar
20
· Visningar
4 674
Senast: macan
·
Trädgård & Växter :D Har strandtomt och grävde förra våren iordning lite på stranden närmast vattnet där det tidigare växt mest vass. Iallafall så fyllde...
Svar
5
· Visningar
1 266
Senast: Philosophia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp