Sterilisera eller ej?

Sv: Sterilisera eller ej?

Nä, det har jag heller aldrig hört. Det är väl p-piller de kan få bla tumörer av, om de får piller en längre tid?
 
Sv: Sterilisera eller ej?

Ja, jag kan tänka mig att en längre tids p-pillerätande kan ge juvertumörer även efter kastrering. Men att kastreringen i sig skulle vara orsak till att katten får juvertumörer? Låter mystiskt.
 
Sv: Sterilisera eller ej?

Vad kostar det att kastrera en honkatt?
 
Sv: Sterilisera eller ej?

Kostnaden ska inte vara ett argument att inte kastrera, även om det ÄR dyrt. Jag är sjukpensionär, men kastrering tar jag mig råd till, trots att mina är innekatter. Omständigheter kan ju ändras och de kanske blir utekatter nångång, och det är väl kanske inte så bra att kastrera äldre katter eller?

Och skrikande löpkatter ÄR inte roliga och så ser de SÅ lidande ut. En av mina löpte varannan vecka, då såg även jag plågad ut ;) innan jag äntligen lyckades ta mig till vet.

Om jag inte minns fel betalade jag strax under 800 kr förra året.
 
Sv: Sterilisera eller ej?

Det var inte därför jag frågade. Jag tänker självklart på djurets bästa framför kostnaden, men vill ändå veta ett ungefärligt pris innan jag beställer tid.
 
Sv: Sterilisera eller ej?

Åh, förlåt :o , det var inte så jag menade, och jag trodde inte att det var det du menade heller. Jag kände mig bara tvungen att inflika det för jag tror att många resonerar så. Jag känner till en person som vägrar kastrera sina utekatter :eek: Som om vi inte har nog med hemlösa katter :mad: Totalt ansvarslös, du däremot verkar väldigt ansvarsfull :bow:
 
Sv: Sterilisera eller ej?

:D Ingen fara, ville bara påpeka att jag inte är sådan. Visst finns det många som bara tänker på kostnaderna och jag håller med dig om att utekatter borde vara kastrerade....om man inte har en honkatt som man vill ska få ungar. Kan man inte ordna bra hem till kattungarna, så ska man inte heller låta katthonan bli dräktig. Det finns ju som du säger redan så många hemlösa katter som avlivas pga att ingen vill ha dom. Fy och skam!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har en honkatt som bara är 5 månader. Hon är innekatt just nu i en stor villa. Tanken är att hon ska få gå ut om några månader, (kommer...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
12 354
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Igår blev hunden opererad efter en livmoderinflammation, egentligen inga konstiga symtom, mer än att jag reagerade på att hon var inne...
Svar
10
· Visningar
865
Senast: Fetaost
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 114
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp