Sticklingar.

Viva

Trådstartare
Jag hittade en forellbegonia någon kastat ut. Nu verkar den må bättre, det kommer nya friska blad och skott. Att något överlever hos mig är beundransvärt så skulle gärna ha flera i framtiden och överväger att ta sticklingar efter denna, men hur gör jag? Läste något om att våren var bästa tillfället men klipper man bara av en bit och sätter i vatten? Eller jord?
DSC_0036.JPG
 
Kanon!
Jag har fått höra av just begonior är svåra.

Jag vågar ju inte svära på att det stämmer eftersom jag inte testat. Men det stod på ett flertal olika sidor att begonior var enkla att ta sticklingar av, så jag hoppas att det verkligen är så. 😇
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 823
Senast: hundtant
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
3 974
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 518
Senast: Trott
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp