Stigbygelgjord/Ridgjord

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare HoppFantasten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 946
H

HoppFantasten

Vad tycker ni om den? Någon som rider med detta? Jag red mycket med ridgjord förut eftersom dåvarande medryttarhästen hade en och jag tycker det är jätteroligt! man kommer närmare hästen och får hitta balansen lite på egen hand.

Sitsen blir inte spec. bra men det gör inget just då ;)
Nu har jag hittat en på Tradera som jag nog kommer vinna! (20 min. kvar) :bump: .

Det ska bli såå kul att rida med det igen, visst är det mysigt? :)

[hoppas tråden är på rätt ställe]

Sv: Stigbygelgjord/Ridgjord

Förresten, så kan jag passa på och fråga vad ni har för storlek på häst och ridgjord?
Den jag ska köpa är strl FUll och pållen är ca. 155, det kanske inte stämmer?

Förutom att man inte kan stå i stigbyglarna, för att hästen får punkttryck, och att den uppmuntrar till stolsits så är det säkert jättebra med ridgjord!

svea skrev:
Förutom att man inte kan stå i stigbyglarna, för att hästen får punkttryck, och att den uppmuntrar till stolsits så är det säkert jättebra med ridgjord!

:bow: Kunde inte sagt det bättre själv! Man får mkt bättre och avslappnad sits av att rida helt barbacka...

Äsch vi behöver inte vara så negativa. :p

förresten vann jag inte... :mad:

Jag håller med!

Jag gillade den INTE, man sitter mycket bättre utan! :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 980
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 429
Senast: Edla
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 375
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka