"Stigbygelplattor" med bra fäste?

pomelo

Trådstartare
Ge mig tips på "stigbygelplattor" med bra fäste. Ska helst finnas att köpa lösa och sätta på de befintliga stigbyglarna, men även andra tips mottages.

Sv: "Stigbygelplattor" med bra fäste?

Jag gillar sådana plattor i metall. De ger ett extremt bra fäste.
image_displayer.php

Dessa finns att köpa på Börjes, men det finns likadana i typ alla ridsportsbutiker förutom på Hööks.
4280.jpg

Sen jag köpte mina metallplattor från Börjes har jag slutat "tappa" stigbyglarna som jag lätt gör då jag saknar ordentlig känsel och styrka i fötter och ben.

Men sambon fick klippa till dom lite på undersidan för dom skulle passa till mina islandsstigbyglar, och sen fick jag vikas upp ytterkanterna och forma dom så dom passade även på ovansidan.
Fast det var inget jobbigt bara lite pillrigt första gången, men nu sitter dom rejält på plats.

Dom är en av dom bästa "säkerhetsdetaljer" som jag någonsin införskaffat till en mycket ringa pening :love:

Jag tycker det vita gummiplattorna är bäst. Men vilket som ger bäst fäste beror ju på vad du har för sula.

Metallplattorna tycker nästan ger lite för mkt fäste.

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
572
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
352
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
406
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka