Stigbygeltråd!

Sv: Stigbygeltråd!

På två av sadlarna sitter det vanliga Sprengerstigbyglar.
Till de akademiska sadlarna har jag helgjutna mässingsstigbyglar, och då stiglädren dessutom sitter fast i en ring så har jag köpt ett par Swiss Clip som säkerhetstillbehör.
Swiss Clipen sitter mellan stigbygel och stigläder och löser ut om ryttaren vid avfallning skulle fastna i stigbygeln.

Sv: Stigbygeltråd!

sprenger bb är de absolut skönaste stigbyglarna enligt mig, guld värda.
Dock är dom nog inte så säkra, jag har själv ramlat av och blivit hängande i dom stigbyglarna (snäll häst som stannade så man kunde krångla sig loss)

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 075
Senast: tara
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 402
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 240
Senast: Nota
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 380
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår