Stigbyglar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Trampe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 3 787
Sv: Stigbyglar

Elektron skrev:
*knapplån*

Det är inte bara stigbyglarna man kan trixa med för att öka säkerheten, se till att stigläderkrämpan funkar som den ska och sen finns även safe-T-rider.

Vet någon vad sådana Safe-T rider kostar?
Vill köpa såna :bump:

Tidigare(för några år sedan) red jag med stigbyglar med gummisnodd, flög av när jag red en unghäst....fastnade i stigbygeln, trots gummisnodden
ag släpades efter ett tio-tal meter och skadade svanskotan:cry: ....tror inte på gummisnodd!!!....

till hoppsadeln har jag "australienska" eller vad dom heter...
i dressyrsadeln har jag "vanliga, klassiska" vid tävling och australienska vid träning....man vet ju aldrig vad som händer

Jag använder alltid med gummisnodd, har aldrig fastnat med fötterna vid avramling heller, och det har blivit endel!
Med australiensiska åker min fot ur stigbygeln jättelätt, så jag tappar dem hela tiden, vilket inte heller är så säkert...

Men det mest osäkra borde nog vara för små stigbyglar. Hur läskigt som helst :crazy:

har köpt nya skor nu också som är BREDA, hoppas ändå att man inte fastnar med foten ändå.... :crazy: men dom är iaf varmare än dom trasiga gummistövlar :D:D:D

Liknande trådar

Utrustning Jag söker tips kring säkra och bra stigbyglar, max 2000 kr. Jag har funderat på flex, stigbyglar med gummiband men också typ Acavallo...
Svar
3
· Visningar
326
Utrustning Är det någon som har stigbyglar från Kwik- out? Löser de ut sig lätt?
Svar
5
· Visningar
423
Senast: Tussinussen
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
572
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II