Stigläder till barnstigbyglar

Daniela

Trådstartare
Nån som vet om öppningen för stiglädret på en barnstigbygel är för liten för ett vanligt "vuxenstigläder"? Har googlat på stigläder och det verkar finnas 2,5 cm bredlek (vuxenstorlek) och 2 cm (barn/junior) på stigläder... men om öppningen på en barnstigbygel ändå har plats för ett vuxenstigläder så kanske jag inte behöver köpa barnstigläder utan bara ska ta fram håltången och gå loss på vuxenstigläder.

Det borde inte vara det. Jag har så små fötter att jag måste ha barn/juniorstorlek på stigbyglarna, men stigläderna har ju suttit på sadeln innan med en normalstor ryttare, så de borde passa vuxen. Såtillvida att du inte menar någon extremt liten stigbygel utan de där som säljs i vanliga hästaffärer som just barnstorlek.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 670
Senast: manda
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka