stigläderlängd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lantisen_girl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 785
L

lantisen_girl

en del säger att man ska ändra lädrena efter vad man själv tycker känns lika, andra säger att men ska titta så att dom är lika. men jag har olika långa ben (ca 1 hål) så jag vet inte hur jag ska göra :confused: nån som vet?

Sv: stigläderlängd

Om du ändå har lika långa läder kommr du belasta fel och sadeln kommer bli sned och du riskerar att hästen kommer belasta fel.
Jag hade ridit med olika långa läder istället.
Det finns säkert nackdelar med det med, men jag tror det är bättre än att rida med lika längd.

Sv: stigläderlängd

Om du ska rida dressyr så ska stiglädrena vara så långa att nederkanten är vid dina fotknölar när benen hänger rakt ner. Se till att du sitter rakt över hästen bara.

Hoppar du så kortar du dem.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 221
Senast: MiniLi
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
366
Senast: Hedwig
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
438
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Husky från USA, tips och råd m.m
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025