Stilexperter, hjälp!

Peak

Trådstartare
Ni som kan det här med stil - vilket träns bör jag ha till min häst? :)

Köpte ett superfint OS-träns till henne när hon låg i magen som jag tänkte hon skulle ha när hon blir ridhäst. Men nu vid två års ålder har hon redan växt ifrån strl full så tji fick jag.
Tränset ska vara svart och i x-full, helst inte över 2000 kr - gärna billigare. ;) Tycker att det är så svårt att hitta fina i x-full..
Någon som har någon idé?

Hon ser ut såhär:

DSC_4390.jpg

DSC_5877.jpg

Tack på förhand!

Sv: Stilexperter, hjälp!

inget träns tips men oj vad stor hela hästen måste vara för att ha x full och samtidigt vara så smäcker och lätt i typen :rofl:.
(förresten, vem är hon efter, lite lik min e; come back II, ue; zeus)

Men tror du inte att du kan använda OS tränset. Det går ju att reglera rätt mkt uppe mellan öronen. Kanske att du behöver köpa en ny nosgrimma, tror att det finns i X-full.(Eller om det heter storlek 1)

hur stor är den?
Min stora kloss på 176cm o bred näsa kan oftast ha träns i full.

Kieffer. Köpte ett Arlene-träns för ett tag sen. Det är hur stort som helst! Min häst brukar ha full men här är nästa allt längst in. Tom pannbandet är stort och hon har normalt sett x-full på dem. Däremot har jag innan haft kieffer som varit små i nosgrimman (runt om inte på längden) så den kan ju vara värd att mäta.

Buck: Ja, hon är ganska stor. Är efter Damino, så inte släkt med din. :p

Charlotte1975: Det tränset jag har har inte spännena mellan öronen, de sitter på sidorna. Så jag tror tyvärr inte det, och även om det eventuellt skulle gå så tycker jag personligen inte att det är så fint när det sitter i yttersta hålet.
Men annars var det en bra idé!

Bison: Hon är 175 cm nu och huvudet ligger nog lite före i utveckligen. ;)

FadeAway: Ska spana in Kieffer-tränsen. Men är kanske lite trött nu för jag fattade inte riktigt om det du köpte var full eller x-full..? Gissar att du menade x-full -- rätt?

Mitt är stl full. Märkt med WB = varmblod = full. Är de märkta VB = Fullblod.
Alla mina Kieffer träns är väldigt reglerbara på längden. Men detta är rent igenom galet stort. Jag hade lätt kunnat haft en storlek mindre på min normalstora häst. :)
Tidigare har jag haft ett Ulla Salzgeber men det var litet runt näsan (hade då häst som låg mellan full och x-full). Så den kan ju vara värd att mäta just den delen.

Alltså, haha, det där gjorde mig inte mycket klokare. Är WB motsvarande full och VB x-full? För mig är varmblod och fullblod typ samma storleksmässigt. Vad tycker tyskarna? Snälla ursäkta förvirringen som råder bakom nicket Peak. :angel:

Nä fullblod är smalare nos och pannband än full men samma längd i övrigt. X-full brukar heta wb-extra.

Liknande trådar

Utrustning Då den befintliga remontnosgrimman till ett av mina träns tyvärr blivit sönderkliad (:angel:), men tränset i övrigt är väldigt fint...
Svar
9
· Visningar
1 927
Senast: zingoo
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 756
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hej - jag behöver hjälp! Letade länge och väl efter vart jag skulle posta det här - men hittade inget. Jag blir så frustrerad och arg... 2
Svar
26
· Visningar
6 215
Senast: Maqurell
·
Utrustning Ibland bevaras ens drömmar.... Så blev det i mitt fall .... igår! För att göra en lång historia kort; Som den pryltokiga... 2
Svar
26
· Visningar
4 527
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form