Stilla underskänklar!

Sv: Stilla underskänklar!

Släpp knät och trampa ned i stigbygeln!

Lider av samma problem på min ena som hoppar mig fullkommligt ur sadeln och som blir sur när skänkeln hamnar för långt bak.

Senast ändrad:

Jag kan tipsa om att trava mycket i lätt sits. Det gäller att hitta "gunget i knäna". Mitt skänkelläge och sits har blivit oerhört mycket bättre sen jag började träna på detta.

Jag kan tipsa om att trava mycket i lätt sits. Det gäller att hitta "gunget i knäna". Mitt skänkelläge och sits har blivit oerhört mycket bättre sen jag började träna på detta.

jajuste! jag behöver verkligen öva på hoppning, och sitsen för när jag väl får hoppa brukar jag koncentrera mig mest på att komma över hindret hel och ren :( Är lite hopprädd men men... eftersom jag rider på ridskola är det ju svårt att påverka hopp/dressyr variationen...

Dom flesta som har detta problem "kastar" sig fram över hindrena. kanske det går bättre om du rätar upp dig?

korta läderna 1-2 hål, så att du måste trampa ner hälen för att inte knäna ska åka fram så mkt, tänk på att alltid trampa ner hälen överdrivet mycket, det hjälper :)

Dom flesta som har detta problem "kastar" sig fram över hindrena. kanske det går bättre om du rätar upp dig?

Jah, det gör jag faktiskt lite..dels för att jag är rädd, så jag ska hålla mig kvar genom att "kasta mig framåt"(:angel:) och dels för att jag har blivit lite influerad av ryttare på elitnivå, så jag tänker att man ska luta sig framåt jättemycket även fast hindret ligger på 50 cm :p

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: Nevermind
·
Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
354
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
742
Relationer Hej, Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig i denna situationen och buke brukar ju vara fantastiskt. Ett par gånger om året är vi...
Svar
14
· Visningar
1 270
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack nummer 18