Stjärnstallets jätteskuld till ST är snart reglerad

Don Fanucci Zet vann Årjängs Stora Sprinterlopp efter jättedramatik och tog hem segerchecken på 600 000 kronor.
Några segerpengar ser dock inte Daniel Redén och Stall Zet röken av.
De kvittas efter Propulsion-härvan – på totalt 26,3 miljoner kronor. Men kvittningen är snart över.
– Det är cirka 200 000 kronor kvar, säger Svensk Travsports vd Maria Croon.
 
ST plockar ju bara prispengarna. Så antar att han får in tränaravgift också eller han ska väl iaf få det med tanke på att han tränar hästarna.
Då hoppas jag bara att skulden gäller hans/stallets egna hästar. Själv hade jag inte varit glad som hästägare om jag 1. Betalade pengar till tränaren 2. Mina vinstpengar gick åt att reglera tränarens skuld.

Eller hur funkar det?
Får hästägarna fortfarande sin del?
 
Då hoppas jag bara att skulden gäller hans/stallets egna hästar. Själv hade jag inte varit glad som hästägare om jag 1. Betalade pengar till tränaren 2. Mina vinstpengar gick åt att reglera tränarens skuld.

Eller hur funkar det?
Får hästägarna fortfarande sin del?
Ja det gäller bara hästar stall zet äger och det är rätt många hästar
Han äger de flesta själv totalt 183 stycken
Jag tror nog han klarar sig rätt bra
 
Då hoppas jag bara att skulden gäller hans/stallets egna hästar. Själv hade jag inte varit glad som hästägare om jag 1. Betalade pengar till tränaren 2. Mina vinstpengar gick åt att reglera tränarens skuld.

Eller hur funkar det?
Får hästägarna fortfarande sin del?
Gäller bara stall zet ägda hästar och då Daniel i princip inte tränar några andra hästar en stall zet hästar så spelar det ju ingen roll.
 
Nu gissar jag men jag tror det bara är vinstsumman som är kvar efter tränaravgifter och omkostnader är avdragna som ST ”tar”
ST vill inte sätta Reden i konkurs då får de ju inga pengar
De vinner ju på att han vinner och han måste ju ha till löner och räkningar annars kan han ju inte starta hästarna
Vild gissning här
 
Nu gissar jag men jag tror det bara är vinstsumman som är kvar efter tränaravgifter och omkostnader är avdragna som ST ”tar”
ST vill inte sätta Reden i konkurs då får de ju inga pengar
De vinner ju på att han vinner och han måste ju ha till löner och räkningar annars kan han ju inte starta hästarna
Vild gissning här
Ah så först X procent till tränaren, Z procent till kusken och sen Y procent till ägaren? (Upplägget inom galoppen om jag minns rätt)

Och det är Y procent som ST tar?
 
Stall Zet köpte förresten häst på auktion i tisdags och betalade 800.000 för en ettåring O_o
Så han behöver nog inte äta nudlar och gå i trasiga skor direkt
 
Stall Zet köpte förresten häst på auktion i tisdags och betalade 800.000 för en ettåring O_o
Så han behöver nog inte äta nudlar och gå i trasiga skor direkt
Haha nej 😂🙈 Pengar har det nog. Annars kan man inte driva ett sådant stall. Var den 1 åring en som kostade mest på Ekeby auktionen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp