Sto betäcker sto

L

loveisis

De ena stoet som nyss är betäckt och inte brunstar längra betäcker ett annat sto som brunstar. Är det vanligt?
Har hört att en del ston hoppar på andras ston när de är dräktiga och framför allt när de väntar hingstföl. Men sista betäcktningsdagen för stoet som hoppar är i förrgår.
Så skulle hon vara dräktig så har det bara gått två dygn. SÅ det är väl inte troligt att hon känner av det? Hon har aldrig förut betett sig så.
 
Sv: Sto betäcker sto

Jag har ett äldre sto som brukade hoppa på sina hagkompisar då hon var dräktig och de brunstande. Nu när hon inte är dräktig själv så låter hon även bli att hoppa på kompisarna...

/J
 
Sv: Sto betäcker sto

Jag har ett likadant sto som Girasol, rider på de andra brunstiga stona och beter sig fö som en hingst så fort ett annat sto luktar brunst.....
 
Sv: Sto betäcker sto

jag har haft några ston som gjort sådär, varav en dräktig med hingstföl, en dräktig med stoföl och en inte dräktig alls...
jag vet inte varför de gör sådär. någon har hävdat att det är ett dominansbeteende, men den teorin faller åtminstone hos mig då det inte alls finns något sådant samband.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 142
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 229
Hästhantering Vår valack har gått med vårt sto sedan 1 år tillbaks. (Han är kastrerad som 3 åring) stoet brunstar nu och nu ikväll såg jag att hon...
Svar
9
· Visningar
1 721
Senast: Habina
·
Hästvård Frågar åt en stallkompis. Hon har ett äldre sto på 22. För 7 veckor sen kom ett annat sto hon träffat för några år sen. De har inte gått...
2
Svar
31
· Visningar
3 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp