Sto e. Niveau

PantheraL

Trådstartare
Hej. Jag och min mamma går i banorna att köpa ett sto e. Niveau - Carismo. Ägaren vet inte vilka papper hon har (stoet är SWB men använts i annan avel), så jag undrar vilka papper hon borde ha? Carismo är väl en tysk hingst, men räknas han (och Ralmé Z som är mormoderns pappa) som SWB-licenserade? Vi vill helt enkelt veta om hon har gröna eller gråa papper.
 
Hej. Jag och min mamma går i banorna att köpa ett sto e. Niveau - Carismo. Ägaren vet inte vilka papper hon har (stoet är SWB men använts i annan avel), så jag undrar vilka papper hon borde ha? Carismo är väl en tysk hingst, men räknas han (och Ralmé Z som är mormoderns pappa) som SWB-licenserade? Vi vill helt enkelt veta om hon har gröna eller gråa papper.

Det ser man på hästens registreringsnummer. De två första siffrorna är raskod och bör vara 04.
De två andra är födelseår.
De fyra sista siffrorna är löpnumret. Börjar de på 0-5 så har hästen gröna papper. Börjar de på 6 har hästen vita.
 
Hej. Jag och min mamma går i banorna att köpa ett sto e. Niveau - Carismo. Ägaren vet inte vilka papper hon har (stoet är SWB men använts i annan avel), så jag undrar vilka papper hon borde ha? Carismo är väl en tysk hingst, men räknas han (och Ralmé Z som är mormoderns pappa) som SWB-licenserade? Vi vill helt enkelt veta om hon har gröna eller gråa papper.

Nu tog jag mig friheten att stalka upp henne på Blup, men utifrån löpnr. har hon gröna papper, ja :)
 

Liknande trådar

Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: warg
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
873
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej, har ett sto som fölade iår, 12e maj, så fölis är snart 3 månader. Både sto och föl är självständiga individer, vilket kan var...
2
Svar
30
· Visningar
2 668
Senast: Dopy
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag skickade iväg mitt ett år gamla sto till sin nya ägare i lördags. Avtalet var att jag skulle få betalt (av en "sponsor") när...
2
Svar
36
· Visningar
8 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp