Sto+valack

Noranovala

Trådstartare
har ett sto som förlorat sin tjejkompis. Nu måste jag hitta en ny kompis men har hittat en valack. Jag är lite rädd att det kan bli problem vid brunst?
Mitt sto har aldrig visat brunst när hon gått tillsammans med sin tjejkompis. Kan de bli skillnad när hon får en killkompis, eller kanske bryr dom sig inte bara för att de är bara är de 2 på gården ?
 
Det kan det bli och du kan råka ut för att du inte kan ha dem tillsammans i hagen. Det finns valacker som aldrig visar intresse (som min lyckligtvis) men man vet aldrig. Jag sökte efter en valack men chansade med ett sto och de har gått ihop nu i 9 år utan problem. Hon är periodvis brunstig, tex beroende på vilka andra hästar som passerar utanför hagen men hon är aldrig tjurig eller sparkig och min fattar fortfarande ingenting utan kliver bara lite besvärat undan och undrar vad det är för fel på henne om hon försökte uppvakta honom.
 
Det kan det bli och du kan råka ut för att du inte kan ha dem tillsammans i hagen. Det finns valacker som aldrig visar intresse (som min lyckligtvis) men man vet aldrig. Jag sökte efter en valack men chansade med ett sto och de har gått ihop nu i 9 år utan problem. Hon är periodvis brunstig, tex beroende på vilka andra hästar som passerar utanför hagen men hon är aldrig tjurig eller sparkig och min fattar fortfarande ingenting utan kliver bara lite besvärat undan och undrar vad det är för fel på henne om hon försökte uppvakta honom.
Okej min har aldrig visat brunst tidigare så. Detta är en mini shettis och mitt sto är 175+ så inte rädd för att han försöker kliva upp direkt. Men jobbigt om det blir oroligt.. denna valack har fått ihop med två ston nu och det går bra i alla fall.
Hos mig finns det inga andra hästar i närheten i alla fall :)
 
Okej min har aldrig visat brunst tidigare så. Detta är en mini shettis och mitt sto är 175+ så inte rädd för att han försöker kliva upp direkt. Men jobbigt om det blir oroligt.. denna valack har fått ihop med två ston nu och det går bra i alla fall.
Hos mig finns det inga andra hästar i närheten i alla fall :)

Det låter ju i alla fall lovande. Alla ihopsläpp kan ju alltid bjuda på överraskningar men jag hade försökt göra en bedömning av helheten. Hoppas det går bra :)
 
Okej min har aldrig visat brunst tidigare så. Detta är en mini shettis och mitt sto är 175+ så inte rädd för att han försöker kliva upp direkt. Men jobbigt om det blir oroligt.. denna valack har fått ihop med två ston nu och det går bra i alla fall.
Hos mig finns det inga andra hästar i närheten i alla fall :)

Kliva upp direkt ...

Blir hon tillräckligt pilsk så kommer hon lägga sig ner så att han kommer åt. Luras inte av storleksskillnaden.
 

Liknande trådar

Gnägg Märker stora hästar om deras shettis kompis är en kille eller tjej? Och isf hur märker dom det? Har ett sto på 170+ som ska få en mini...
Svar
11
· Visningar
2 482
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 909
Senast: Stereo
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
954
Senast: linlar1
·
Hästhantering Vår valack har gått med vårt sto sedan 1 år tillbaks. (Han är kastrerad som 3 åring) stoet brunstar nu och nu ikväll såg jag att hon...
Svar
9
· Visningar
1 687
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp