stockholm trophy ( globenfinal)

token

Trådstartare
har en liten undran...
Jag tänkte försöka kvala med min pålle till globenfinalen.
Det står att ekipage får ej ha placering i högre än 1,20 för att få rida 1,10. Är det under hela min livstid eller bara sista 2 åren???
Jag har ju placering i 1,30 men det är ju 2009, har bara tävlat 2 ggr efter det.

så här står det

Stockholm Trophy i samarbete med Hööks är öppen för de ekipage som fram till den 31 oktober 2013 inte haft placering i klass högre än 10 cm över den höjd ryttaren väljer att starta under Stockholm International Horse Show.
Dvs 1.10 ekipage får inte haft placering i 1.25 eller högre.
 
Sv: stockholm trophy ( globenfinal)

Stockholm Trophy i samarbete med Hööks – EN MÄSTARE PÅ VARJE HÖJD!
Stockholm Trophy i samarbete med Hööks är en kvaltävling för ryttare som rider 1.10 1.20- resp. 1.30 och 1.40 klasser under sommar och höst 2013. Finalen går torsdag 28 november 2013 i Ericsson Globe under Stockholm International Horse Show.

Bestämmelser
Stockholm Trophy i samarbete med Hööks är öppen för de ekipage som fram till den 31 oktober 2013 inte haft placering i klass högre än 10 cm över den höjd ryttaren väljer att starta under Stockholm International Horse Show.
Dvs 1.10 ekipage får inte haft placering i 1.25 eller högre.
Ryttare äger rätt att starta med flera hästar under kvalperioden. I final får ryttaren endast starta en häst.
Ryttare och häst ska ha svensk licens.

Tolkar detta som att det gäller endast samma år...
 
Sv: stockholm trophy ( globenfinal)

Jag tolkar det som att det gäller på livstid, men ring och hör med förbundet så får du ett säkert svar.

/Lady_S
 
Sv: stockholm trophy ( globenfinal)

Jag tolkar det som att det gäller på livstid, men ring och hör med förbundet så får du ett säkert svar.

/Lady_S

Hmmm...nja. Jag ringde till A Ersgård på förbundet och hon visste inte heller. Men hon sa att normalt när det gäller kval så är det under senaste 2 åren så det vore konstigt sa hon om det inte var så nu med....

jag får ju inte ens rida 1,30 nu då det är så länge sen jag tävlade sist...
knepigt, om inte förbundet vet säkert, vem gör det då????
 
Sv: stockholm trophy ( globenfinal)

Fått nån klarhet i vad som gäller? Jag är lite i samma dilemma... Har placeringar i 1.25 för fyra fem år sen. Och det senaste två åren har vi dragits med skador och hon har fått föl så nu rider vi bara 1.10.
 
Sv: stockholm trophy ( globenfinal)

Fått nån klarhet i vad som gäller? Jag är lite i samma dilemma... Har placeringar i 1.25 för fyra fem år sen. Och det senaste två åren har vi dragits med skador och hon har fått föl så nu rider vi bara 1.10.

Nej jag har bara fått till svar från förbundet att det BORDE vara som det är med andra kval enligt TR. D.v.s att kvalen gäller i 2 år. Alltså borde man få rida 1,10....
dåligt att ingen kan ge säkert svar tycker jag
 
Sv: stockholm trophy ( globenfinal)

har en liten undran...
Jag tänkte försöka kvala med min pålle till globenfinalen.
Det står att ekipage får ej ha placering i högre än 1,20 för att få rida 1,10. Är det under hela min livstid eller bara sista 2 åren???
Jag har ju placering i 1,30 men det är ju 2009, har bara tävlat 2 ggr efter det.

så här står det

Stockholm Trophy i samarbete med Hööks är öppen för de ekipage som fram till den 31 oktober 2013 inte haft placering i klass högre än 10 cm över den höjd ryttaren väljer att starta under Stockholm International Horse Show.
Dvs 1.10 ekipage får inte haft placering i 1.25 eller högre.

Som ekipage räknas väl aktuell häst och ryttare?

dvs resultat uppnådd med någon annan häst skal inte ligga dig till last för de kval krav som ligger till grund för globen.

Om de menar ryttarens eller hästens resultat så bör det stå klart och tydligt att det gäller just ryttaren eller hästen.
 
Sv: stockholm trophy ( globenfinal)

Som ekipage räknas väl aktuell häst och ryttare?

dvs resultat uppnådd med någon annan häst skal inte ligga dig till last för de kval krav som ligger till grund för globen.

Om de menar ryttarens eller hästens resultat så bör det stå klart och tydligt att det gäller just ryttaren eller hästen.

Jag har flera placeringar med denna häst i 1,30,dock är det flera år sedan...
 

Liknande trådar

Hoppning Fick en fråga ikväll som jag svarade tvärsäkert på men läste ändå på i TR och blev fundersam på vad där står egentligen. Frågan...
Svar
6
· Visningar
2 150
Senast: Jeps
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 362
Senast: Luleå
·
Hoppning ... alltid ett måste? Jag har tävlat 1,20 med placeringar och hoppat banor på träning som är både 1,20 och ibland snäppet däröver. Men...
2
Svar
37
· Visningar
2 926
Senast: kopparberg
·
C
Avel "Under avelssäsongen 2009 kommer den holländske hingsten Lingh e Flemmingh – Columbus - Uppercut xx, att ingå i Flyinges avelsprogram...
2
Svar
36
· Visningar
4 609
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp