Stödmedlemmar

mahlmt

Trådstartare
Finns det någon klubb som har "stödmedlemmar"? Dvs medlemmar som inte tävlar eller liknande men som ändå vill ta del av klubbens ex avsuttna aktiviteter. Detta innebär en lägre medlemsavgift.
Finns detta och fungerar det?
// Linda

Sv: Stödmedlemmar

Jag är stödmedlem i en islandshästförening. Dock är det lite speciellt inom islandshästvärlden. Huvudmedlem i en annan förening.

Någon som är anslutna till ridsportsförbundet och har stödmedlemmar?
// Linda

Tanken med det är ju att det skulle vara billigare med avsuttna medlemmar. Hos oss är det snarare tvärtom, tävlande medlemmar sponsrar klubbens övriga aktiviteter genom att förutom medlemsavgift betala startavgifter på klubbtävlingar som ger ett visst överskott. Detta medan avsuttna aktiviteter är svårare att få runt.

Det går ju heller inte att skilja olika sorters medlemmar till ridsportförbundet utan avgifter/försäkringar blir väl lika för alla. Möjligtvis kan man hålla dem utanför helt men hur ser Ridsportförbundet på det?

Men jag är lika nyfiken som du om ngn har en fungerande lösning.

Tanken var inte att hålla dem utanför RSF. Vi vill ta ut en avgift som betalar klubbens avgifter till Svenska o Skånes RSF.
Möjligt att de flesta redan har en så pass låg avgift på sina "vanliga" medlemmar. Vi behöver avsuttna medlemmar till ex tävlingar då klubbens tävlande medlemmar inte kan tävla utan måste ställa upp som funktionärer.
Det har även kommit önskemål om detta från personer som inte kommer att tävla distans men som är intresserade av de aktiviteter o föreläsningar som klubben arrangerar.
// Linda

Hur höga avgifter har ni för ordinare och vad skulle en stödmedlem kosta? Har ni 'sponsrade' aktiviteter eller får medlemmarna betala självkostnad?

På min klubb kostar det följande att vara medlem:
Senior 250:-
Junior 200:-
Support 50:-

Jag har ingen aning om vad som ingår i supportavgiften.

250:- för enskild medlem. Oftast står klubben för aktiviteterna för medlemmar.
Tanken var att det skulle kosta ca 100:- för att vara stödmedlem.
// Linda

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt... 2
Svar
39
· Visningar
1 411
Senast: Bison
·
Samhälle Dvs sådana typer som gillar att delta på Strong viking, toughest och liknade tävlingar? Googlar jag kommer jag bara till själva... 2
Svar
28
· Visningar
1 673
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Hur orkar vissa människor rodda runt så otroligt mycket i sitt liv? Jag har en bekant som har jobb som mäklare och 5 inhyrda hästar... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 225
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka