större hjälmstorlekar?

F

frizza

Finns det bara ridhjälmar upp till 63 cm? Jag har stött på en massa människor som helt enkelt inte hittar någon hjälm som passar bra på huvudet så de får rida utan eller klämma på en som är för liten. Någon som vet om det överhuvudtaget går att få tag på större storlekar?
 
Kanske inget bra tips, men Charles Owen-hjälmarna är ganska stora i storlekarna. Jag har 59 på min CO men 61 när jag testar hjälmar från andra tillverkare (fast det vill ju till att de har hjälmar i sin storlek 63 och det vet jag tyvärr inte).
 
Vad dumt :mad: Stackars storhuvade mäniskor. Men har inte Casco typ 58 och uppåt sen så kan man reglera. Eller har jag fel?
 
Tror Casco's største hjelm er regulerbar i størrelsen 58-62. Men jeg anbefaler å prøve.. Jeg kan fint bruke Casco's 52-57 hjelm, selv om jeg bruker 59-60 i Champion. Så godt mulig en med litt større hode enn 62, kan bruke Casco's 58-62 likevel.
 

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
435
Senast: Takire
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 160
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 898
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp