• Träning
  • Trådstartare Trådstartare HoppFantasten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 353
när du ej sitter i lodrät sitts (axel höft häl i samma lod) utan underskänkeln är för långt framskjuten som i en stol :) hoppas att du fattar ..

Var glad om du aldrig fått höra det om din sits!

Stolsits = uppdragna knän så att skänklarna hamnar för långt fram, följt av att man har vikten för långt bak. Oftast också ackompanjerat av lätt framåtlutning (för att kompensera balansen).

Tack så mycket! :)

Har nog inte hört det även ifall nån sagt det till mig eftersom jag sitter i mina egna drömmar och ger mig själv ridlektioner när jag rider. :o :D

(upp med blicken, ner med hälen, håll om med benen..blablablabla) :angel: :devil:
(fast det där med blicken funkar inte så bra.. jag kollar på hästens hals/öron nästan hela tiden :crazy:)

detsamma. jag tror helt eneklt inte att jag har förmågan att höja blicken när jag rider! :smirk:

Inte jag heller!
Jag trodde jag var ensam :idea:
Ska vi bilda klubb?

Va? Ska inte blicken skulle vara fäst i hästens man :angel:
Tror jag kan ingå i den där klubben också :smirk: :D

Men jag trodde att den skulle vara fäst på mina fötter. :angel:

(Tittar alldeles för ofta ner på fötterna för att se hur stigbygeln ligger, hur jag driver, om skänkeln ligger still etc.)

Annars tittar jag ganska bra, framåt! ;)

Ni har helt fått det om bakfoten! Det är ÖRONEN man ska titta på! :angel:

Liknande trådar

Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det finns stora brister hos flera ryttare gällande planering för träning och tävling med sin häst. Det visar en undersökning som Agria...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Gunnar
·
Träning Hej! Min häst får panik i transport och sparkar, trycker sig mot väggarna och gör allt för att slippa ut. Vi ska köpa bredare transport...
Svar
15
· Visningar
1 306
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka