- Svar: 9
- Visningar: 1 327
När två hästägare skulle titta till sina hästar på betet gjordes en obehaglig upptäckt - två av stona hade djupa skärsår vid könsorganen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är snarlikt utseende. Hade ett sto som jag vet blev sparkad här hemma i vintras. Såret såg ut att ha orsakats med kniv och det blir gärna väldigt djupt i det området p.g.a mjuk vävnad. Här var det också en flera cm djup glipa.Men återigen... jag vill gärna se att någon som kan det här konstaterat att det verkligen är skärsår och inte en naturlig skada.
Det är snarlikt utseende. Hade ett sto som jag vet blev sparkad här hemma i vintras. Såret såg ut att ha orsakats med kniv och det blir gärna väldigt djupt i det området p.g.a mjuk vävnad. Här var det också en flera cm djup glipa.
För att tidningarna gillar sina click batesMen alltså, 8 cm djupa skärsår och hästarna är inte i behov av veterinärvård? Vad är det för superhästar med superkroppar?
Varför skrivs det sådana här artiklar som riskerar att sätta idéer i huvudet på puckon och som dessutom förmodligen inte ens är riktigt sanna plus att det bara gör alla otroligt osäkra och rädda.