Stoppa/blockera "vissa" sidor-hur?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare dijej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 658
D

dijej

Hej!

Jag vill inte att barnen ska kunna gå in på sidor som innehåller p**r och annat som är barnförbjudet. Vet ni var jag kan få tag på ett sådant program?

Mvh Susanne.

Sv: Stoppa/blockera "vissa" sidor-hur?

Beroende på hur små, och hur datorvana, barnen är så kan det kanske räcka med de funktioner som finns redan i Windows. Det skiljer sig säkert litet mellan olika windowsversioner, men i XP väljer du Start > Kontrollpanelen > Säkerhetscenter > Hantera säkerhetsinställningar för internetalternativ > Innehåll > Klassificering av innehåll. (Är barnen uppåt högstadieåldern vet de säkert sätt att komma runt de flesta mjukvaruskydd, dessutom är det knappast någon vits att blockera p*rrsidor för dem just på hemmadatorn.)

Hej!

Tack, ska prova detta.

Susanne.

du får väl se till att ha koll på vad de gör.. men allvarligt talat, är det så farligt om de surfar lite porr? Jag menar, spärrar du hemsidor så laddar de ner på piratebay eller dylikt istället.. ungar är väldigt uppfinningsrika.

Däremot kan det vara vettigt att spärra möjligheten att ladda hem filer och inaktivera javascript så slipper du få så mycket virus i maskinerna, vilket vissa porrsidor brukar vara matade med

Liknande trådar

IT & mobiler Försöker hitta information om hur man utan att blockera en person kan ställa in så att man inte får några notiser från den människan...
Svar
3
· Visningar
519
IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
454
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 963
Senast: Edla
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 749
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka