Stoppa om sadel.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tjalfe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 088
T

Tjalfe

Vad brukar det kosta på ett ungefär att stoppa om en sadel? Kan alla sadlar stoppas om?

Sv: Stoppa om sadel.

stoppade om min nyss på frtab (travbanan) :D
600kr kostade det och sadeln var jättefin efteråt.

När jag fick min sadel omstoppad för ett par år sen så betalade jag 1 000,- och den sadelmakaren använder bara ren ny ull och nej, alla sadlar går inte att stoppa om.

750 kr betalar jag av en superduktig utbildad sadelmakare. Hon kommer ut och stoppar efter hästen med fin ull.

:laugh:

Hur vet man då om dom går att stoppa om eller inte?

Du kan ringa sadelmakaren och uppge sadelmärket eller möjligtvis ta med och visa den o höra efter. De ska ha koll på det.

Vet en sadelmakare som stoppade om en oomstoppningsbar sadel, hur resultatet blev vet jag ej.

Att bara fylla på stoppningen lite brukar bara kosta ca 700 häromkring. Att göra en helomstoppning kostar det dubbla minst..
Alla sadlar kan inte stoppas om, en sadelmakare ska kunna skilja på de sadlar som inte kan det.

Brukar man kunna det på "märkeslösa" sadlar?

Ja, även en märkeslös sadel kan stoppas om om den har ullstoppade bossor. Har den latexpaneler går det inte, isf måste man sätta dit nya bossor... Och det är inte billigt.

Liknande trådar

Utrustning Tips mottages på sadlar som passar maxad cponny Ponnyn har kort rygg och är överbyggd och sadeln åker lätt fram. Har vidd 35 på...
Svar
0
· Visningar
117
Senast: Johannna1
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 157
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka