Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ja säger det samma. Har börjat vid ny tränare och hon rekomenderade 2 cm kortare bett. Min häst har blivit helt fantastisk bra. Svarar bättre och inte orolig i munnen. Hade 13,5 och idag 11,5 på ett halvblod. Jag tror det är många som rider med för långa bett. Jag var en av dom.
hehe
de flesta brukar reagera så tills de ser honom..
globus har ej har varit runt i alla hästaffärer runt om där jag bor o inga vet något jag lyckades hitta ett 3 delat på horze men annars så har jag bara hittat 2 delat =(
Globus har väl en hemsida? O man kan ibland be aff ta hem, kan du inte kolla?
Hmhm...Är mest inne på islandshästar o affärer för dessa (alltså små bett), men Granngården har du väl? De brukar normalt vara trevliga o ta hem om man ber.
För att vara ärlig säger den där bilden inte mycket - jag skulle vilja se hitersta tygeln sträckt så att man "vet" att det inte sticker ut något på andra sidan utan att bettringen ligger stadigt mot kinden.
Din häst kanske har så stor mun du säger MEN bilder kan ljuga och vi har ingen aning om hur mycket av bettet som sticker ut på andra sidan (kanske inget, men det vet vi inte.) *nyfiken*
Hundavel & Ras Fast det är en spekulation att även jaktlusten spretar hej vilt.
Jag hade nog litat mer på rasklubbens utlåtande, de brukar ha hyfsad...