Stora jobbsökartråden

Sv: Stora jobbsökartråden

Läste företagsekonomi i sommar ;) Har jobbat i butik och chark innan så jag vet att jag har fallenhet för det. Söker jobb, förstås, hela tiden!

kl

Har precis skrivit ut PB och CV som jag ska spontanlämna på matbutiker där jag kan tänka mig att arbeta. Först måste jag dock fräscha upp mig. Och förresten, jag har ringt och följt upp några ansökningar från förra veckan. Ett av arbetena hade rekryteringen lämnats vidare på grund av jävsituation och hon visste inte för tillfället vem som skulle ta tag i detta nu. Där får jag bara avvakta antar jag? Ringde på två andra också, varvid rekrytering var igång och hon mindes mitt namn, och om det blev aktuellt för intervju skulle de ringa upp mig. Tredje jobbet så hade de inte hunnit att titta så mkt på ansökningarna, men hon tittade så att min ansökan hade trillat in och det hade den så det är bara att hålla tummarna där också.

Heja Heja till alla oss duktiga arbetssökare! :banana:

Idag var jag på min andra intervju :) som förövrigt gick galant :D
Konditoriet hade bytt ägare (han jag pratade med) så det var bättre än vad jag hade föreställt mig, han ville att jag skulle prov praktisera där en vecka för att sedan, om allt går som det ska, bli anställd (dock med SAS) :)

(Ska försöka diskutera lite om man isf kan ha en kortare tid med sas och sedan resten med nystartsjobb, eftersom det ger mig mer fördel. För er som inte vet så ger SAS inga a-kasse-dagar men det gör nystartsjobb)
(SAS= Särskilt anställningsstöd)

SÅ nu håller jag tummarna och hoppas jag gör mycket bra ifrån mig på min kommande praktikvecka :D (Vilket jag inte vet när den startar ännu men inom kort iaf)

KL

Jag var också på ännu en arbetsintervju idag och som det ser ut nu kommer jag bolla mellan tre deltidsjobb. Herreminje! Men det känns kul!

Grattis! Vad roligt för både dig och Akerman! Och vet ni något mer som är roligt? JAG ska nämligen på arbetsintervju i morgon, förvisso en halvtid men för mig spelar det inte så stor roll. Någonstans måste jag ju börja! Fast jag är lite orolig för hur det ska gå, tänkte läsa lite om företaget och försöka vara så beredd jag bara kan. Jag ska ju få komma på intervju för en tjänst som enligt mig ligger något över mina kvalifikationer, åtminstone inget jag har erfarenhet inom något yrke. Spännande!

KL

Jag var också på ännu en arbetsintervju idag och som det ser ut nu kommer jag bolla mellan tre deltidsjobb. Herreminje! Men det känns kul!

Grattis! Kom ihåg bara att kolla med alla arbetsgivare så att de drar tillräckligt med skatt. Det gjorde inte jag när jag jobbade på flera ställen och fick ganska mkt att betala sen :/

kl

Nu måste jag snart åka för att komma i god tid före intervjun, känner mig dock helt över. Förstår inte att jag ska ha så svårt att se mig själv på nya arbetsplatser och positioner när jag i verkligheten vet att jag KAN. Varje gång är det på det här viset, känner att jag bara vill lägga mig ned och dö (typ). Haha :crazy: Fast det ska nog gå bra och förlita mig på att jag klarar det här!

Känner att jag fyller den här tråden med en massa babbel, men har precis kommit hem från intervjun som i princip gick ut på att företagets VD satt och berättade om sin filosofi. Och OJ vilket företag, jag skulle verkligen vilja jobba där! I bakgrunden har jag en förvärvad hjärnskada som har satt lite spår i den kognitiva förmågan hos mig, men det kändes som hemma att sitta och prata med Vd:n. Jag tror att jag skulle kunna göra ett riktigt bra jobb där, bara jag får möjligheten. Han berömde mitt PB och tyckte att jag hade berättat om det som var relevant för honom, så det måste ju vara ett plus. Sen kan jag inte låta bli att sträcka på mig när det var så många sökande för tjänsten! Hoppas att han fick en bra känsla om mig :)

Precis så var det för mig med på min senaste intervju på konditoriet :D Fantastisk känsla, där vill jag verkligen jobba!
Så nu får vi hålla hårt i tummarna för oss båda!! HoppasHoppas:nailbiting:

Idag fick jag ett samtal om ytterligare en arbetsintervju! Som personlig assistent, inskolning och extra vid behov fram till årsskiftet, sen 70% under ett år som vikarie! Fast jag vill fortfarande ha det andra först och främst! ;)

Har sökt ytterligare två jobb nu i kväll, tänker att det är bättre att söka alla slags jobb jag kan för att förhoppningsvis hitta rätt. Ett av jobben som jag skickade in en ansökan till är ett arbete jag antagligen inte skulle tacka nej till! Intervju i morgon, håll tummarna! :)

KL
Hur skulle ni resonera i detta fall: Jag är utbildad sjukgymnast (= superdålig arbetsmarknad, speciellt för nya), har jobb mars ut på ett ställe där jag vantrivs mer och mer. Till familj och de flesta vänner är det 100 mil och inte så bra förbindelser. Jag söker självklart jobb som sjukgymnast men det är svårt att få något annat :( Skulle ni kunna tänka er att söka andra jobb men på ställen som är känns bättre att bo på? Jag vill såklart arbeta inom det jag är utbildad men det känns så tungt att bo här..

Svar: Ja! Jag skulle definitivt kunna söka mig till annat yrke om det var så att jag inte trivdes där jag jobbade nu. En fråga jag funderar på om du bara söker rena tjänster som sjukgymnast? Finns det i så fall möjlighet att söka dig in på andra ställen och komma in med en fot? Jag tänker på företag som t.ex. har företagshälsovård, kanske personlig assistans eller liknande? Kan du starta ett eget företag och rikta in dig på att besöka vårdhem inom äldreomsorg eller på andra typer av boende? Jag tycker att det vore en bra idé om man vågar, och även om det skulle skita sig så skulle jag personligen se det som en riktigt bra merit att, åtminstone ha varit, företagssam och försökt. Rid på vågen om där t.ex. programmet Sveriges bästa äldreboende uppmärksammat situationen för äldre.

Halv kl.

Jag var på intervjun idag och rekryteraren verkade närmare lyrisk över mina meriter och mitt sätt att vara som person :D :angel: Om inte just det här uppdraget så kunde det vara aktuellt med ett annat, som var på 100% och som inte var utannonserat ännu! :bump: HÅLL (för fan) TUMMARNA! ;)

Håller stenhårt :)

Har sökt 12 jobb sedan i fredags, någon måste ju nappa tycker jag.
Vore guld om jag kunde få i områdena närmast här också, slippa pendla så långt varje dag.

kl

Händer det något nytt? Jag har varit en dag på te och kaffehandeln och ska göra min andra nu i eftermiddag. Än så länge endast inskolning/praktik genom AF, men det känns väldigt roligt i alla fall. Drack min första "kaffe" under gårdagen, en macchiato, som då alltså är en enkel espresso med skummad/ångad mjölk. Ungefär som en latte (som är en dubbel espresso) :D Jag är verkligen nybörjare på detta, men jag tror att jag lär mig?! Och jo, jag drack ett rabarber & Cream-te igår och jag brände min tunga nå djävulskt, men teet var gott när det svalnat av lite.

Har inte hört något ännu från intervjuerna som jag varit på, men jag fortsätter att hålla mina tummar!

Ja, klart du lär dig :) heja heja!

Själv är jag inne på min andra praktik dag på konditoriet :) har gått helt ok faktiskt...lite små missar ibland men jag bättrar mig. .tycker jag iallafall :angel:
Till slutet av veckan ska jag få veta om jag får fortsätta, alltså bli anställd (med SAS).
Imorgon ska jag på min andra intervju, som kallskänka (för säkerhets skull)..pirr!:nailbiting:

Kul, hoppas det går vägen för dig!

Det har varit lite dött med extrajobb men nu ligger det flera annonser ute med "diversejobb" för studenter eller helt enkelt på deltid. Så ikväll ska jag putsa på lite ansökningar och hoppas på det bästa! Jag har erfarenhet av vissa grejer, typ lokalvård, och just ett av lokalvårdsjobben lät sådär alldeles lagom i tid och tidpunkt på dagen. Annars söks det också läxhjälp, det verkar ju till och med roligt! ;)

KL

Jag jobbar mycket via deltidsjobbet nu, nästan uppe i halvtid varje vecka så det känns bra. Nackdelen med att jobba är ju att jag glömmer bort (slash har mindre ork) till att faktiskt söka ett heltidsjobb! :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka