Stora jobbsökartråden

Men @Åkerman - jag vet ett städföretag i Gävle som söker personal, eller iaf gjorde det för ett pat veckor sen. Hon har tydligen jättesvårt att hitta folk som vill jobba så jag tror det är ganska stor chans att få jobb där.
Nu ska jag bara komma på vad det heter... Kan det vara Hushållstjänst i Gävle kanske? Det är en kollegas mamma som driver det så jag kan kolla mer på måndag :)

Ja men gör gärna det :)

Hur peppar ni upp er tunga dagar när det inte känns som det händer nått oå nån front? Jag är trött, ledsen och frustrerad.

Jag har en liten fundering, är man idiotisk om man börjar söka nytt jobb innan provanställningen övergått i en fast tjänst? Älskar mitt jobb, samtidigt som jag mår dåligt över jobbet.

Har ett års provanställning och de är jätte nöjda med mig, har redan fått löneökning.

@grodan21 Det tycker jag absolut inte, om du mår dåligt är det väl alltid bra att se hur marknaden ser ut? Om du inte hittar något jobb som är bättre eller väger tyngre med tanke på kommande tillsvidareanställning är det ju bara att stanna kvar :)

Jag har sån ångest just nu. Hittar ju för f-aa-n inget jobb!!! Har sökt närmare 100 st sedan januari (räknade alla personliga brev på datorn igår). Jag gick ut i december och nu börjar jag bli rädd att ingen vill ha mig. Varför händer det inget?!?! Vet typ två från min gamla klass som inte fått jobb, resten har. Jag har varit slutkandidat på några ställen men fallit på målsnöret, men just nu står det still. Man mår ju så fruktansvärt dåligt psykiskt av det här :(:arghh: Är inte inskriven på AF, känns inte som någon idé... Kräks på det här! :wtf:

@touche
Får se om det dyker upp någon bra tjänst att söka. Måste bara bestämma mig vart jag i så fall vill bo. Sen så har jag snart min tillsvidare tjänst, det måste säga upp mig senast siste juni. Men det tror jag inte de gör.

@touche
Söker du jobb i hela Sverige?

Jag gick arbetslös i fem månader innan jag fick det jobb jag har nu. Var klar i våras, men har fortfarande ingen examen... orkar inte fixa det samtidigt som jag jobbar heltid. Men detta jobb fick jag faktiskt genom att jag var inskriven hos AF. Var super glad att få jobbet, då de precis hade satt mig i ungdomsgarantin. Så han bara gå på en träff innan jag fick börja jobba.

@grodan21
Nej, har bostadsrätt och sambo så det är svårt, däremot bor jag i en storstad (Gbg) så det borde underlätta. Söker i kranskommuner osv också.. Kanske borde skriva in mig på AF då? Ser bara framför mig hur de tvingar mig att gå på femtioelva olika möten och söka jobb i hela landet, vilket som sagt inte funkar just nu... Har ingen rätt till A-kassa så de kanske inte är lika hemska då? :yuck:

Så har jag blivit erbjuden jobbet jag sa att jag nog skulle tacka nej till. Nu är jag ju inte helt säker längre. Har till fredag på mig att fundera i alla fall (ev till måndag, det beror på hur man räknar valborgshelgen).

Jag har sån ångest just nu. Hittar ju för f-aa-n inget jobb!!! Har sökt närmare 100 st sedan januari (räknade alla personliga brev på datorn igår). Jag gick ut i december och nu börjar jag bli rädd att ingen vill ha mig. Varför händer det inget?!?! Vet typ två från min gamla klass som inte fått jobb, resten har. Jag har varit slutkandidat på några ställen men fallit på målsnöret, men just nu står det still. Man mår ju så fruktansvärt dåligt psykiskt av det här :(:arghh: Är inte inskriven på AF, känns inte som någon idé... Kräks på det här! :wtf:
Jag har bara varit arbetslös en månad, har timvik på ca 50 procent samt sommarjobb fixat men tro mig, jag vet hur du känner. Har hållit modet uppe ett par veckor men nu trillat ner i ett svart hål. Lite bättre idag än igår men nog är det påfrestande.

@Gimlan
Ja vissa dagar är ren skit, när man inte hört nåt på ett tag och det inte kommer ut några nya jobb.. Först världens längsta påsk och nu valborg...! Suck.

@touche exakt så! Gud så skönt att inte vara ensam, ibland känner jag mig ensammast i världen i den här situationen.

Folk omkring försöker peppa, men ofta blir det bara fel, även om de menar väl.

@Gimlan Du är absolut inte ensam!! Men jag känner igen det där, från ena hållet "Det löser sig, du är så duktig" och det andra "Nu måste du få jobb snart, hur ska du klara dig annars?". Världens klump i magen 24/7. Känns som att jag kommer vara arbetslös hela livet :eek:

Precis det tänket jag också till och från @touche ! Folk omkring verkar inte alls fatta att tanken ens finns där - och å andra sidan - ibland känns det som jag gör det jag kan och allt kommer ordna sig och att det är helt ok att ha det lite chill ett tag.

@Gimlan Ja lite ledighet är ju inte fel.. :angel:

Idag ringde faktiskt en och hade en telefonintervju! :bump: Det roliga är att jag inte ens tänkte söka tjänsten eftersom den verkade för "bra" för mig. Blir ev. kallad på intervju nästa vecka. Hur eller hur känns det sjukt roligt att de ens hörde av sig! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka