Stora jobbsökartråden

@Gimlan Ja lite ledighet är ju inte fel.. :angel:

Idag ringde faktiskt en och hade en telefonintervju! :bump: Det roliga är att jag inte ens tänkte söka tjänsten eftersom den verkade för "bra" för mig. Blir ev. kallad på intervju nästa vecka. Hur eller hur känns det sjukt roligt att de ens hörde av sig! :D
Härligt!! :D

kl

För mig går det väldigt segt eftersom jag slits mellan hopp och förtvivlan över vad jag vill arbeta med eller vad jag ska utbilda mig till. Är ju ganska begränsad där eftersom jag inte tror att jag klarar av att läsa på universitetet (i dagsläget).

I alla fall så verkar AF ha släppt lite på sina indragningar som de gjorde i början av året, så på mötet med min handläggare till veckan så ska vi diskutera jobbcoach och ett liknande "program" som kan vara aktuellt. Känner att jag behöver lite personligt stöd för att komma vidare. Jag vet att arbetsmarknaden är tuff, men jag har varit på en del intervjuer men inte kommit så mycket längre än så. Delvis på grund av att jag inte ens övertygar mig själv att det är där jag vill jobba, så det vore skönt att ha någon att bolla med.

Att vara arbetslös tär verkligen på en. Nu har ju jag en del extrajobb osv, så ekonomiskt går det runt, men i övrigt är det ju värdelöst. Inga fasta timmar (jo, 20-25 h i månaden på en butik) etc. I sommar har jag iaf beslutat att jobba som personlig assistent i kombination med butiksjobbet jag har nu. Det blir nog bra, känns det som.

@Strindlund Visst tär det på en. Jag har supersvårt att koppla av/koppla bort. Jobbar också extra, på ett jobb som dessutom ser bra ut i CV:t, ekonomin är inga problem men oron för framtiden gnager ändå :(

Det funkar ibland att koppla bort och bara vara istället för att tänka. Jag har haft några bra veckor där jag mest bara kunnat vara, men nu gnager tankarna igen. Trivs inte alls med det här!

Har inte hört något från företaget som hade dåligt rykte, antar att jag inte fick tjänsten, vilket ändå känns ganska skönt. Var på ytterligare en intervju i måndags, ett vikariat som boendestödjare, och blev uppringd idag, så nästa vecka ska jag provjobba. :bump:

Nej Gimlan, det finns det nog inte så många som gör! Vi får hoppas att det lossnar för oss på riktigt snart, jag är nog en av få som fortfarande håller till i den här tråden på buke sedan starten av tråden, så jag vill verkligen att det ska lossna snart.

Även om jag har de här extrajobben, så skulle det vara skönt att ha en fast anställning och också kunna titulera mig yrkesverksam (säger man så?). En del av mina bekanta säger att de har jobb fast att de bara är extra vid behov, men jag har då aldrig känt mig så arbetslös i hela mitt liv som jag gör just nu fast att jag hoppar omkring på 3 olika ställen (ibland även ett fjärde, men det är så få ggr att det inte ens räknas).

Nej Gimlan, det finns det nog inte så många som gör! Vi får hoppas att det lossnar för oss på riktigt snart, jag är nog en av få som fortfarande håller till i den här tråden på buke sedan starten av tråden, så jag vill verkligen att det ska lossna snart.

Även om jag har de här extrajobben, så skulle det vara skönt att ha en fast anställning och också kunna titulera mig yrkesverksam (säger man så?). En del av mina bekanta säger att de har jobb fast att de bara är extra vid behov, men jag har då aldrig känt mig så arbetslös i hela mitt liv som jag gör just nu fast att jag hoppar omkring på 3 olika ställen (ibland även ett fjärde, men det är så få ggr att det inte ens räknas).
Man skulle nog må bättre själv om man kunde se timjobb/extrajobb som riktiga jobb, men det är ju inte bara att ändra inställning på en femöring heller.

Jag har tackat ja till det nya jobbet och ska säga upp mig från det gamla idag. Delade känslor, trivs med mina arbetskamrater men inte med chefen (hon är väldigt svår till och från).

kl

Here we go again: Under gårdagen ringde butiksägaren av te- & kaffehandeln upp mig och sa att den som skulle sluta för ett par månader sedan, verkligen skulle sluta nu! Så from juni har jag 50% vikariat till årsskiftet (skulle jag tro), den här gången SKA det vara klart. Det innebär att jag måste säga upp mig från mina timmar på nuvarande butiken, eftersom det annars kommer innebära att jag får jobba varje dag. Det är en del korta pass på te- & kaffehandeln.

Dock ska jag jobba som personlig assistent i sommar ändå! Butiksägaren sa att denne skulle anpassa schemat för att denne verkligen ville ha mig :love: Så sommaren kommer att bli ganska hektiskt, men det får vara värt det, för vi behöver pengarna och jag erfarenheten. Vid årsskiftet startar en ny jakt på en fast anställning. 50% hoppas jag kunna lägga på någon insats från AF.

OCH! I dag sa en kund (åter igen) att jag är så trevlig och professionell! Fun fact liksom!

Ansluter mig gärna till er i den här gruppen, känns passande då typ hela mitt liv kretsar kring jobbsökande just nu.

Om en månad slutar jag min universitetsutbildning så jag söker jobb för glatta livet och biter på naglarna hela dagarna (när jag inte försöker avsluta examensarbetet ;)) i väntan på att arbetsplatserna ska ringa!

Det gick bra att provjobba igår, och har nu blivit erbjuden ett vikariat på 80% fram till sista september. :) Det känns riktigt bra och jag ser fram emot att få lära känna de boende ytterligare.

Jag sa upp mig igår och börjar på mitt nya jobb i början av augusti. Sjukskriven just nu och sen tänkte jag ta ut semester. Har inte jobbat en januari pga sjukskrivning och svårt sjuk pappa (som nu gått bort) och orkar inte börja på gamla jobbet innan jag går till det nya. Min chef har inte ens sagt "beklagar" över min pappas bortgång:mad: (jag kanske må vara känslig men trodde det tillhörde vanligt hyffs).

kl

Here we go again: Under gårdagen ringde butiksägaren av te- & kaffehandeln upp mig och sa att den som skulle sluta för ett par månader sedan, verkligen skulle sluta nu! Så from juni har jag 50% vikariat till årsskiftet (skulle jag tro), den här gången SKA det vara klart. Det innebär att jag måste säga upp mig från mina timmar på nuvarande butiken, eftersom det annars kommer innebära att jag får jobba varje dag. Det är en del korta pass på te- & kaffehandeln.

Dock ska jag jobba som personlig assistent i sommar ändå! Butiksägaren sa att denne skulle anpassa schemat för att denne verkligen ville ha mig :love: Så sommaren kommer att bli ganska hektiskt, men det får vara värt det, för vi behöver pengarna och jag erfarenheten. Vid årsskiftet startar en ny jakt på en fast anställning. 50% hoppas jag kunna lägga på någon insats från AF.

OCH! I dag sa en kund (åter igen) att jag är så trevlig och professionell! Fun fact liksom!

Grattis!! Alltid härligt att få lite credd också :)

Jag sa upp mig igår och börjar på mitt nya jobb i början av augusti. Sjukskriven just nu och sen tänkte jag ta ut semester. Har inte jobbat en januari pga sjukskrivning och svårt sjuk pappa (som nu gått bort) och orkar inte börja på gamla jobbet innan jag går till det nya. Min chef har inte ens sagt "beklagar" över min pappas bortgång:mad: (jag kanske må vara känslig men trodde det tillhörde vanligt hyffs).

Vad skönt att det löste sig! Ja det var väl lite ohövligt, men tänk att du slipper hen i framtiden :D

Living_dead: Grattis! Härligt att det börjar lösa sig för fler och fler :bump:

Jag har också fått ett deltidsjobb, i alla fall med en del tider under maj månad. Kanske blir mer, får se. Känns sååå skönt att kunna sätta tillbaka pengarna på sparkontot sen som jag kommer behöva ta av nu i maj!

Uppmuntrande att det rör på sig för flera stycken. Jag har som mest fått några nja,-kanske-sen-svar. Vilket väl är bättre än nej - men helt klart sämre än ett ja.

Jobbar ungefär halvtid på timviket, vilket känns väl lite. 75 procent vill jag jobba i alla fall. Men nu är det bara sex veckor till sommarviket (på ett annat ställe) börjar :banana:

Vad har du utbildat dig till? Hur ser arbetsmarknaden ut i den branschen? :D

Tolkar det som att frågan var riktad till mig! :)

Logoped är jag snart, i en arbetsmarknad där man typ blev överöst med jobb när jag började utbildningen och nu är det inte alls lika enkelt. Det finns massor för oss att göra men inte så många tjänster ;)
Har iallafall lyckats knåpa ihop fyra intervjuer hittills, en av dessa visade sig vara på en mycket skum arbetsplats, ett jobb fick jag (men tackade nej till pga att det var fel del av landet - men vem tackar nej till jobb liksom, ångest! :eek:) och två väntar jag besked från, något av dom vill jag verkligen ha :nailbiting:

Skönt att det börjar lösa sig för många här nu, har följt tråden lite i tysthet.

Här har det varit otroligt dött länge nu.
Men sedan skickade jag in ansökan till utbildning i höst, ska träffa syon där nästa v, fick praktik nu i veckan och har nu en intervju på fredag. Woho! Det börjar äntligen hända något.

Men funderar på om jag ska säga något om att ev plugga i höst?
Tjänsten jag sökt är en heltidstjänst som gäller åtminstone året ut, jag vet ju inte än om jag kommer in på utbildningen och jag behöver verkligen det här jobbet. Hur hade ni gjort? Ska jag nämna att jag ev ska plugga eller inte? Jag lär ju ändå åka iväg till mötet med syon, men kanske inte börjar jobba på en gång om jag får jobbet förstås.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka