Stora jobbsökartråden

Oftast tar det ju ett tag med intervjuer och rekrytering så söker man nått nu är det ju ofta tillsättning i augusti-sept. Jag söker också jobb under sommarviket och trots att jag har löfte om fortsättning på jobbet jag varit på under våren (timmar i lite för liten utsträckning) just för att det ju oftast tar ett tag innan man får börja - om man ens får nått...

Usch... Jag är så rädd för framtiden. Rädd att det inte kommer ordna sig trots att jag anstränger mig allt det går. Nån annan som känner så? Hur hanterar ni det när det känns som värst?

Jag har blivit rädd nu efter jag hoppade av skolan, men jag har ändå tagit ett aktivt beslut själv som resulterat i detta så jag bara biter ihop och hoppas på det bästa. Och att de snart kommer söka efter fler sos-operatörer i karlstad :p
Jag tror mest min ångest bottnar i att jag inte vet vad jag vill med mitt liv än arbetslöshet.

Jag har blivit rädd nu efter jag hoppade av skolan, men jag har ändå tagit ett aktivt beslut själv som resulterat i detta så jag bara biter ihop och hoppas på det bästa. Och att de snart kommer söka efter fler sos-operatörer i karlstad :p
Jag tror mest min ångest bottnar i att jag inte vet vad jag vill med mitt liv än arbetslöshet.
Jag är rädd att allt ska gå åt skogen, att jag ska förlora allt jag jobbar för och att Fas tre kommer och tar mig.

Fan! LÄR MIG! Jag är ständigt nojig, rädd och orolig... Jobbar på det, men det är fan så svårt!
Jag vet inte om det går att lära ut, kan mycket väl vara en lättare hjärnskada tror jag ibland.
Jag tror jag har insett att man aldrig vet hur det går så det är lika bra och bara ta det som det kommer. Även om du inte har något fixat inför hösten än har du väl inte behövt gå sysslolös länge innan?
Just jobbsökandet kan man faktiskt inte påverka mera än att man söker, sen finns det ingen anledning till att oroa sig mer.
Typ

Jag har faktiskt aldrig varit helt sysslolös, men det är en stor skräck att bli. +att jag är paniskt rädd för Arbetsförmedlingen och a-kassan som verkar helt vilda och inkompetenta.

Sen identifierar jag mig så mycket med att jobba så känner mig lätt värdelös... Dumt, jag vet, det är ju bara känslor.

Behöver lite råd! Har sökt ett jobb och denne chefen känner den chefen jag hade på ett jobb jag var på mellan augusti - december (jobbade natt med en tjej från Litauen och ett par dagar i månaden med de andra anställda) och denne ringde fd chefen och frågade hur jag var (helt ok såklart) och han säger att jag funkade bra i arbetet MEN inte med de andra anställda. Vilket inte stämmer :confused: Jag är blyg och säger inte så mycket men vardagligt hyfs och glad försöker jag vara men att jag inte funkade med dom stämmer inte. Denna info har jag fått (krångligt jag vet) genom tjejen vars tjänst jag söker som fick höra detta av den chefen. Så det är andra hands info. VAFAN GÖR JAG? Vill verkligen ha detta jobbet o vore så surt om det föll för en lögn :(

Har jag tur ringer han min chef jag hade i två år och han får höra att jag är guda gåva men om han inte gör? :(

Har varit i en liknande sits som dig @Monifa och skulle också gärna vilja veta vad man gör i en sådan situation. Själv gjorde jag ingenting den gången men skulle gärna vilja veta ifall det händer fler ggr..:cautious:

Förresten, om man varit på intervju hos en arbetsgivare och lämnar referenser som denne kan ringa, men arbetsgivaren väljer att ringa någon annan arbetsgivare från mitt cv (alltså ej skriven referens), får denne göra så utan att frågat mig om det är ok? O_o

I detta fall löste det sig förhoppningsvis bra då den ev nya chefen visste hur denna fd chef är och tog det med en nypa salt efter som jag hade förklarat att jag slutade där pga ekonomiska själ samt att jag vill ha ordning och den biten var det sådär med. Så keeping My fingers X

jag har tyvärr inte en aning om det :/

Jag blir KNÄPP på all administration runt a-kassa och arbetsförmedlingen! Arbetsgivarintyg, blanketter, brev, intyg...

Jag ska på en intervju imorgon! Skickade in ett gäng ansökningar till en massa olika tjänster för någon månad sedan, och igårkväll ringde en kille från ett bemanningsföretag som har fått en tjänst på ett företag. Han frågade lite, jag berättade lite kort om mig själv (NOLL KOLL på vilken typ av tjänst det gällde, men drog den vanliga och lyfte fram mina positiva sidor :D), så nu ska jag på intervju med kunden imorgon.

Propert klädd, velar som fan över klädseln, jobbar inatt så kan inte ens kolla hemma vad jag har rent :p). Intervjun är 11:30, jag jobbar inatt så får sova typ tre timmar innan. :meh: Den smileyn symboliserar även hur jag kommer se ut, haha! Men vi får väl se, jag får visa att jag kan vara glad och trevlig trots sömnbrist, haha!

Jobbet skulle passa mig perfekt, så jag hoppas att jag får det. :)

@Gimlan och @Akerman Tack! :)

Det är en receptionisttjänst. :) Den ligger lagom långt hemifrån, har en arbetsgivare som tar över en från bemanningsföretaget om de är nöjda (och därmed verkar rätt måna om en), och har precis det upplägg på tjänsten jag söker. :) Ja, men jag hoppas att jag vaknar till såpass att det går bra ändå. Jag hade tänkt gå upp lite innan och duscha så jag kan fixa håret och lägga en make up, så jag sminkar över det värsta av ringarna under ögonen, haha! Är inte så orolig: En av anledningarna till att jag bör sluta jobba natt är att jag numera väldigt sällan är trött, det känns som en i längden rätt skadlig sömnstörning...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Lekstuga
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka