Stora jobbsökartråden

Hur går det för er? Jag jobbar på sommarjobbet tom mitten av augusti och söker lite jobb, men många har ansökningstid som går ut i augusti, så sparar på dem (om jag inte får fortsatt jobb så är det bra att kunna fylla sökta jobb i aktivitetrapporten som ams kräver och då blir det enbart jobb sökta i augusti som är intressanta, självklart söker jag de jobb som går ut i juli under juli, men väntar med de jobb vars tid går ut i augusti).

Hoppas mer och mer på fortsättning på sommarjobbet, trots "fel" ort. Trivs jättebra och tjänar bra.

Går skit här :( Jag får inget gjort, tappar ork, tappar motivation och hamnar i negativa spiraler titt som tätt. Imorgon SKA jag göra något som liknar jobbsökande åtminstone. En bra sak är dock att jag på riktigt tagit itu med att ensamhetsträna unga hunden, något som helt klart är en fördel om jag ska jobba sedan... (det är även därför jag tränar henne nu, det blir lätt bortglömt när jag bara går hemma hela dagarna)

Asch då! Säg till om du vill ha hjälp med cv-skrivande eller nått. Har ganska segt på kvällarna i den stora staden så jag har gott om tid för läsning :)

För mig går det bra på det nya jobbet (sommarjobbet), är dock rätt slitsamt men det rullar på och jag trivs ganska okej :) inget drömjobb men heller inte det sämsta.. låter som det finns stor chans till förlängning på timanställningen också :)
Man kan ju alltid söka andra jobb under tiden. ..
Blev visst uppring av TAB idag med, fast jag var påväg till jobbet då så hörde inte att det ringde. Han erbhöd mig jobb och ville att jag skulle höra av mig oavsett om jag vill/kan jobba eller inte. Lite nyfiken på tidsperioden på detta jobb...är det under en längre tid eller bara vik? O kan jag kombinera det med städningen så det inte krockar med tiderna. .ja får helt enkelt ringa upp han imorgon (= senare idag ;)) och höra helt enkelt :)

Hoppas verkligen det håller på att lösa sig med jobb för mig nu, så som jag kämpat!
Hoppas självklart att det löser sig för er andra med :)

Haha, ja imorse vakna jag av att någon ringde mig :p Svarade inte för att jag inte visste vem det var..:banghead: o de visade sig vara ett annat städföretag (från uppsala) som ringde :p Hade sparat deras annons så såg sedan att det var på ca 30h/veckan...viserligen deltid/heltid tillsvidaretjänst men vet inte om det är värt att resa ända till uppsala för 30h/v ?

Sedan ringde jag TAB idag och jag ska få vikariera 1vecka + att sedan få ta söndagar med start på fredag :p

Nu har jag lite bråttom då vi ska åka iväg till vår sommartsuga alldeles strax så får återkomma ;)

*Plötsligt händer det*

Nu har jag ringt ett jobbrelaterat samtal, tyvärr till ett ställe som inte alls kunde ge mig jobb, MEN hon hade tips på var jag kunde söka jobb, var jättetrevlig och önskade mig lycka till i jobbsökandet. Känns bra ändå, så nu ska jag våga mig på att söka jobb på fler ställen som inte har annons ute. Personen jag ringde till tipsade om några ställen som åtminstone kunde vara i behov av extrapersonal ibland, så jag börjar nog med att kolla där.

Nu har jag ringt ett jobbrelaterat samtal, tyvärr till ett ställe som inte alls kunde ge mig jobb, MEN hon hade tips på var jag kunde söka jobb, var jättetrevlig och önskade mig lycka till i jobbsökandet. Känns bra ändå, så nu ska jag våga mig på att söka jobb på fler ställen som inte har annons ute. Personen jag ringde till tipsade om några ställen som åtminstone kunde vara i behov av extrapersonal ibland, så jag börjar nog med att kolla där.
Bra att du ringde! Väldigt modigt gjort :)

Fått förlängt augusti ut, inte mycket men något. De lär ju vara nöjda i alla fall, så det känns bra. Får sova hos syrran eftersom jag bara har boende tom mitten av augusti, är ju ingen idé att skaka fram ngt nytt när det är så kort tid det rör sig om.

De ringde från ett jobb jag sökt och ville ha intervju, jag tackade nej eftersom jag mellan nu och när jag ansökte om hade en erfarenhet av samma bemanningsföretag om en annan tjänst som gjorde att jag tackade nej till att jobba för dem som företag öht. Hon frågade om varför, skrev upp och skulle föra det vidare i organisationen.

De ringde från ett jobb jag sökt och ville ha intervju, jag tackade nej eftersom jag mellan nu och när jag ansökte om hade en erfarenhet av samma bemanningsföretag om en annan tjänst som gjorde att jag tackade nej till att jobba för dem som företag öht. Hon frågade om varför, skrev upp och skulle föra det vidare i organisationen.
Strongt :)

Nån/några som kan komma med input på mitt CV? Ju fler ju bättre, typ :P

Jag kan @Gimlan i alla fall försöka ;)

För mig går det både bra och dåligt. Verkar få förlängt till hösten 50% i min förra grupp och oklara procent i den jag jobbar i nu.
Har tackat ja till att jobba alla dagar nästa vecka dessutom. Har också skickat ut mejl till två olika om validering till undersjuksköterska (en inom kommunen och en mer allmän för komvux)
Jag trivs inom hemtjänsten, men samtidigt så är det inte vad jag vill. Jag hade inte haft något emot att få kämpa och jobba mig upp på chefsposition. Men lycka till med det i dagens samhälle där du ska ha gått 25 år i skola för att komma någonstans.
MVH
vill bestämma.

Vad innebär validering till uska? Är det utbildning? (Känner sig puckad :P)

Skönt med iaf 50% klart :) Jag har en hel hög med jobb som jag ska söka i helgen, typ nio-tio stycken :P De flesta vik men en hel del som verkar riktigt skoj :) Pendlar mellan hopp och förtvivlan på jobbfronten. Sure, jag kan dra mig fram på timmar men jag hatar af och a-kassan. Känner mig jagad och misstänkliggjord +att de gjort massa fel som JAG fått styra med. Hur upplever ni andra af? Blir ni stressade, känner ni att de är till hjälp?

Skickar över mitt cv imorgon :)

Eftersom jag arbetat inom vården sedan 2011 räknas det som att jag redan har en del kunskaper som behövs som usk, istället för att läsa hela utbildningen gås det igenom vad jag kan/inte kan och så får jag endast läsa det jag inte kan.
Så en genväg ;)

Jag använder mig varken av af eller a-kassa, tänkte börja betala sistnämnda dock nu när jag får förlängning dock.

Perfekt!

Hörde förut att man får jobba 300 dagar utan utbildning inom vården, någon som vet om det stämmer?

Går inget vidare här kan jag säga, söker (och har sökt) massor men inget napp alls :(

@Gimlan Ok :)
Tycker det är så svårt och veta vad man ska skriva, det låter bara uppstyltat och allmänt jättetrist.
Speciellt nu när man liksom tappat motivationen att få något :(

Ok, undrar om det gäller i den här kommunen också

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejting
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka