Stora jobbsökartråden

Det tycker jag beror på. Är det ett högkvalificerat jobb? Heltid/deltid/extra? Tänker du säga upp dig eller be om att få gå ner i arbetstid?

Det finns väl inget "allmängiltigt" svar, men jag hade tyckt att det var ganska svinigt att få en betald utbildning på en månad och sedan bara jobba i tre månader. Åtminstone om du inte berättat om dina planer för arbetsgivaren. Men som sagt, det är bara vad jag tycker.

Det är lite så jag känner, känns lite svinigt. Fast jag måste ju också kunna leva, liksom. Det är inget högkvalificerat jobb utan det är kundjänst för en mobiloperatör. Tjänsten är på 75% och jag kommer isåfall att säga upp mig eftersom det är rätt svårt att gå ner i tid på det stället. Dom stor ruljans på sin personal då det är mycket ungdomar som jobbar där, når man inte säljkraven får man gå osv.

Nu har jag varit på anställningsintervju! Det var för deltidsjobb som hundrastare, något som för tillfället skulle passa utmärkt (framförallt om jag kombinerar med studier, vilket jag känner mig mer och mer sugen på att göra). Arbetsgivaren var supertrevlig och lönen är förvånansvärt bra. Hon ville att vi skulle höras redan ikväll eller imorgon, så då får jag väl veta om hon vill anställa mig eller inte. Det LÄT som hon ville det och hon sa att det var ett stort plus i kanten att jag hållit på mycket med hästar :p Men ja, jag kan ju såklart inte vara säker på hur det blir än...

Fick just ett negativt besked.

Hade ett jobb på gång via en rekryteringsfirma, men nu hade företaget ändrat om tjänsten och efter ändringarna tycker de att jag är överkvalificerad.
Så alltså inget jobb... Gah!

Jag fick det, och jag tog det :) Må vara oschysst av mig, men som sagt så måste jag ju kunna försörja mig. Så det får vara så.

Glöm inte att kolla det finstilta i kontrakten då bara. Vissa arbetsplatser kräver att du jobbar en viss tid, och om du inte gör det så kan de kräva att du betalar vad de har förlorat i att inte ha dig anställd (om du inte varit uppriktig med hur länge du kan jobba). Hälsar min käre make som har jobbat på ett nästintill identiskt jobb.

Glöm inte att kolla det finstilta i kontrakten då bara. Vissa arbetsplatser kräver att du jobbar en viss tid, och om du inte gör det så kan de kräva att du betalar vad de har förlorat i att inte ha dig anställd (om du inte varit uppriktig med hur länge du kan jobba). Hälsar min käre make som har jobbat på ett nästintill identiskt jobb.

Det ska jag tänka på, tack!

Ska på intervju nästa måndag, och sen tre till i oktober. Vet till typ 99 % att jag får ngt av dessa fyra så känns iaf bra. Är inga direkt högkvalificerade jobb men jag har rätt många utbildningar i området och erfarenhet så det är ju bra.

Inte hört ngt från senaste intervjun, men rekryteringsprocessen skulle ta ungefär en månad och det har ju bara gått drygt två veckor. Men jag tror jag blir utkonkurrerad av äldre mer erfarna där faktiskt.

Fick jobb idag, ett 80 % vikariat som varar i 1 ½ år, ska skriva anställningsavtal imorgon. Känner mig inte ens glad...? Hoppas på att det är en dålig dag och ingenting annat, helt sjukt att jag inte är glad över att jag slipper vara arbetslös.

Fick jobb idag, ett 80 % vikariat som varar i 1 ½ år, ska skriva anställningsavtal imorgon. Känner mig inte ens glad...? Hoppas på att det är en dålig dag och ingenting annat, helt sjukt att jag inte är glad över att jag slipper vara arbetslös.
Nämen stort grattis!

Du kanske bara behöver tid att smälta det :) Måste erkänna att jag blir galet avundsjuk - men också får lite hopp!

Fick samtal idag om ett jobb som kundtjänstmedarbetare hos Manpower :D
Ska höras mer i morgon, har ett möte ang studier i morgon också men kommer läsa på distans bara då. Så funderar på och ta jobbet om jag får det alla fall

Så bra det verkar gå för de flesta helt plötsligt! :D Själv ska jag på ett andra möte med arbetsgivaren på onsdag. Det måste ju vara ett väldigt gott tecken att hon vill träffa mig en andra gång, det hade hon ju absolut inte gjort om hon inte kunnat tänka sig mig som anställd. Kommer dock fortsätta leta jobb även om jag får det här, eftersom det inte är ett heltidsjobb. Kan jag hitta något där jag kan hoppa in som vikarie någon dag eller annat bra ibland så vore det fint.

Så bra det verkar gå för de flesta helt plötsligt! :D Själv ska jag på ett andra möte med arbetsgivaren på onsdag. Det måste ju vara ett väldigt gott tecken att hon vill träffa mig en andra gång, det hade hon ju absolut inte gjort om hon inte kunnat tänka sig mig som anställd. Kommer dock fortsätta leta jobb även om jag får det här, eftersom det inte är ett heltidsjobb. Kan jag hitta något där jag kan hoppa in som vikarie någon dag eller annat bra ibland så vore det fint.

Alltså jag får ju skylla mig själv, men mitt jobbsök är väldigt oengagerat och det står still. Ska lämna in ett CV på en affär där min kusin jobbar, hon hade tipsat om mig för extrajobb (vilket säkert kan leda till annat då butiken expanderar).

Har varit på semester en vecka i solen och jag längtar verkligen utomlands. Min kropp mår bättre (hemma och ledvärk/ryggont är tillbaka) och jag vill bara byta hjärna med någon som mår bra och tror på sig själv! :crazy:

Hälsningar DeppStrindlund

Känner mig rätt värdelös. Ligger i, men inte fan händer det nått ändå :( Börjar få otäcka visioner om åratal av arbetslöshet.
Är ordentligt låg och är rejält trött, delvis för att jag sover oroligt men också pga hela situationen. Är en sån som vill sova bort allt jobbigt. Är också uttråkad av att inte ha något jobb.

@living_dead Grattis! Det är stort!
Men precis som Gimlan skriver kanske du behöver lite tid att smälta det. Testa lite glass och en mysig hemmakväll?
Nämen stort grattis!

Du kanske bara behöver tid att smälta det :) Måste erkänna att jag blir galet avundsjuk - men också får lite hopp!

Tack så mycket! :) Idag känns det lite bättre men är fortfarande ganska neutral till det hela, kan vara som ni säger att jag behöver tid att smälta det. Blev uppringd i fredags och anställd igår så det var snabba puckar, ska börja den 1 oktober.

@Gimlan, du är verkligen inte värdelös, men förstår varför du känner så! Det är bara bita ihop och kämpa på, till slut släpper det. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka