Stora jobbsökartråden

Alltid pdf! När jag rekryterade hamnade kandidaterna som skickade i andra format automatiskt lägre i rankningen. Det ser inte proffsigt ut att skicka halvfärdiga dokument.

Och även om inte alla är likadana gnällspikar och bryr sig om format så slipper man risken att dokumentet öppnas i fel program/version och därmed ser ut på ett helt annat sätt än man tänkt sig.

Verkar som om jag får jobb nu ( :banana: ), gick med en hel dag idag för att se hur det verkar och chefen verkar vara helt inne på att anställa mig, pratar om att hon "fick så bra magkänsla" av att träffa mig jämfört med många av de andra som sökt osv.

Meeen det är ju bara ett deltidsjobb. Tre dagar i veckan, ibland inhopp andra vardagar men inget jobb alls på röda dagar eller högtider. Har dock sett att några affärer i närheten söker extrapersonal som kan jobba just vid högtider eller när det i övrigt är svårt att få ihop tillräckligt med personal (tänker mig tex kvällar och helger?). Visst borde det vara utmärkt att söka sådana jobb? Jag har visserligen inte direkt erfarenhet av att jobba i affär, men många andra erfarenheter som absolut kan vara till fördel vid butiksjobb. Dessutom trivs jag ju när det är fullt upp med saker att göra, högt tempo, att jobba kring människor osv... Frågan är bara hur man i så fall får en arbetsgivare att förstå att en person som mestadels arbetat med djur kan vara perfekt att ha i butik :p

Nåja. Jag ska skriva ihop något bra över helgen och, tack vare den här tråden, se till att skicka iväg allt i en PDF ;) (vilket jag inte gjort tidigare)

Har ni bild på er själva i Cvet?

Har hittat en intressant jobbannons. PA där brukarens stora intresse är djur.

Japp. Jag har nämligen hört att det är ett enormt plus (vet dock inte hur väl det stämmer). När jag sökt djurrelaterade jobb har det varit lätt, för jag har en bra bild på mig när hunden också syns. Andra jobb däremot... Då vill jag ju mest ha med mig på bild och fy vad det är svårt med sådant! Jag är van vid att vara den som fotograferar, inte blir fotograferad.

Känner mig rätt värdelös. Ligger i, men inte fan händer det nått ändå :( Börjar få otäcka visioner om åratal av arbetslöshet.
Är ordentligt låg och är rejält trött, delvis för att jag sover oroligt men också pga hela situationen. Är en sån som vill sova bort allt jobbigt. Är också uttråkad av att inte ha något jobb.

Nu vet jag inte riktigt vad du söker, men jag är med i den här gruppen på FB https://www.facebook.com/groups/jobbtips där det tipsas om jobb inom kommunikation och jag tycker det ofta söks folk med journalistikbakgrund... b.la. det här: http://csjobb.idg.se/jobb-info/57427668/idg-se-soker-fyra-nyhetsreportrar. (För jag har fått för mig att du är journalist? Annars ber jag generat om ursäkt :o )

I fredags gick jag med en hel dag på jobbet som jag kan få, för att se hur det var. Idag fick jag sms från arbetsgivaren som frågade hur jag vill göra. Jag svarade att jag vill ha jobbet, om jag får det och hon blev glad. Så ja, jag antar att hon vill anställa mig :p På tisdag ska jag gå med igen, men då mer som anställd. Så tja, jag antar att jag har jobb nu :p Ska dock skrivas papper också, såklart.

Fick världens prestationsångest-attack när jag skulle skicka sms om att jag ville ha jobbet. Inser ju dock att jag måste ha ett jobb och det här är ett av få jobb som nog kan fungera bra med att ha hund också. Just det är ju en ständig klump i magen på mig, hur sjutton jag ska få ihop livet med att ha hund... Klarar mig inte utan hund men behöver ju en hållbar lösning som är trevlig både för hund och mig själv... Lyckades ju sparka mig själv till att skicka ett sms, men usch, jag blir nervös för allt nu.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka