Stora julabadet

Immer

Trådstartare
för Vispa, fullpälsad långhårig colliedam på 11 år, är avklarat.

Och en sak är säker, jag badar hellre 700 kilo häst än 30 kilo hund!

Vispa är fortfarande sur på mej, hon ligger i soffan och glor under lugg...

Immer
 
Du kan få prova en "mellan-variant" också, 90 kg hund kanske? :angel:

Badade min Grand Danios hane i veckan, det fick faktiskt bli i spolspiltan i stallet han är helt enkelt FÖR stor för duschen här inne :crazy:
Men de gick ganska så bra, han är lagom stor att binda upp som hästarna :D men han har fortfarande inte riktigt förlåtit mig... :crazy:
 
...låter ungefär som när jag badade Tim igår, även han långhårig collie...:crazy:
Förresten, ni som inte har badat en sån vovve förut, ni har missat något som ser roligt ut! :rofl: I vanliga fall massor av fluffig päls, efteråt....ett tunt streck, med en lååååång nos med ynkliga ögon ovanför....:D :D
 
Tur att man har katt :D Min knaskisse älskar att duscha, så i morgon blir det schamponering och allt. Allting utom att bli torkad uppskattar han, så det blir nog dropptorkning...
 
Doris får inge julbad :o
Men hon är så duktig så det hade inte gjort nåt, står alldeles still i badkaret och vänder på sej när man ber om det.. Lite sur blir hon, men inte mer än att en gottis kan lösa det ;)
 
Vi har julbadat våran lilla toypudel på 4 kg idag, det är en lätt match, och hon blir så fruktansvärt glad och ego av sig när hon är ren och fin :D
 
hihi hörs att du inte har en retriver.... får låsa in mig när jag ligger i badet annars får jag garanterat sällskap :bump:
Så vårat stora Jul bad va den bästa Julklappen för vovven :banana:
 
En svart GD hane på snart 9 år och still going strong, beteer sig som en unghund dagligen :love:
och som sagt en BJÄSSE! 90 kg tung o 92 cm i mankhöjd!
 
Aha :)

Jag har en svart liten bebis hemma jag :love: Kommer nog att bli kraftig hon också, landar nog på ca 70 kg. Fast jag tycker det är litet :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 379
Senast: IngelaH
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 203
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 540
Senast: machafuko
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 670
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp