Humelibumlan
Trådstartare
Jag vet att det på buke finns en otroligt stor kunskapsbank och erfarenhet och jag tror det finns många som har frågor?
Tänkte om vi kunde ha en tråd just för allmänna tips om hur man fostrar en valp och hoppas ni kan dela med er om hur ni gör och har gjort.
Jag har precis köpt en valp och trots tidigare erfarenheter och att det just nu fungerar smärtfritt, så dyker det upp frågor och funderingar om olika saker och metoder och jag tror många skulle kunna ha nytta av svar på nedanstående frågor.
För ett bättre liv med hund!
* Hur får man en valp rumsren?
* Valpen tuggar på skor/möbler/kläder etc, hur får jag den att sluta?
* Jag vill ha en följsam hund, som håller koll på mig och följer mig, hur tränar jag den?
* Hund och människor möten, jag vill att den inte bryr sig om andra, utan har fokus på mig.
* Hur "bestraffa/berömma" på ett mjukt sätt?
* Hur tränar jag hunden till att kunna vara ensam?
* Hunden skäller, hur får jag kontroll över det?
* Fyll gärna på med andra tips, frågor och problem ni själva har/haft.
*Hoppas på en lång och givande tråd som vi kan hänvisa till och som kan hjälpa många hundar och ägare*
Tänkte om vi kunde ha en tråd just för allmänna tips om hur man fostrar en valp och hoppas ni kan dela med er om hur ni gör och har gjort.
Jag har precis köpt en valp och trots tidigare erfarenheter och att det just nu fungerar smärtfritt, så dyker det upp frågor och funderingar om olika saker och metoder och jag tror många skulle kunna ha nytta av svar på nedanstående frågor.
För ett bättre liv med hund!
* Hur får man en valp rumsren?
* Valpen tuggar på skor/möbler/kläder etc, hur får jag den att sluta?
* Jag vill ha en följsam hund, som håller koll på mig och följer mig, hur tränar jag den?
* Hund och människor möten, jag vill att den inte bryr sig om andra, utan har fokus på mig.
* Hur "bestraffa/berömma" på ett mjukt sätt?
* Hur tränar jag hunden till att kunna vara ensam?
* Hunden skäller, hur får jag kontroll över det?
* Fyll gärna på med andra tips, frågor och problem ni själva har/haft.
*Hoppas på en lång och givande tråd som vi kan hänvisa till och som kan hjälpa många hundar och ägare*