Storlek på benskydd?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mimmi_92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 3 165
M

mimmi_92

Hej!
Jag har köpt en D-ponny och ska handla senskydd åt honom.

Vilken storlek ska jag ta om det finns att välja mellan ponny och full?
Vilken storlek ska jag ta om det finns att välja mellan S/M/L ?

Han har inte så kraftiga ben.

OBS, kan inte mäta ponnyns ben ännu eftersom han inte kommit hem till mig, kommer nästa vecka och då måste skydden vara inhandlade.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Storlek på benskydd?

På min maxade d-ponny har jag stlk Ponny i Eskadron och stlk S i Veredus.

Svärgerskans D - ponny har stl. Pony och i Veredus har han S

Min ponny har jag M/cob på. Hon har typ pinnar till ben, men rätt så långa, så Ponny blir typ för korta för henne

beror på märket men i eskadron har min maxade d full. ponny är ju pyttesmå, skulle bli alldeles för korta!!

på damasker har han cob fram o full bak.

På min förra d-ponny som var 1.46 cm hög hade jag i mina egui-guard senskydd stl S, det är detsamma som pony, likadant i mina strykkappor oxå från egui-guard, stl S. Hon hade lite kraftigare korta ben.

Om du köper skydd som inte passar så kan du ju alltid byta;)

Min maxade D-ponny hade Full i Eskadron och M i Veredus.

KL*

Vad små skydd alla har till sina ponnier.:crazy: Har en maxad C och S skydd var för små för honom. Nu har han ett par M som dock är "utskurna" i bak vid senan. Alltså plasten går ner lite upptill.

På min maxade, men smäckra långbenta D-ponny har jag ponnystorlek/small på benskydd :D Hon kan ha xs på en del skydd (shettis storlek) fast då är dom lite för korta :p

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: sweep
·
Utrustning Hej!😊 Jag hade viljat köpa en sådan här gjord som finns på bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde välja…...
Svar
14
· Visningar
1 187
Senast: VincentM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka