Storlek på bett till shettis

bettysmatte

Trådstartare
Har köpt en shettis idag :D . Ska vara sällskapshäst åt min islänning samt användas till lite körning, hade vi tänkt oss. Det medföljer inget träns, så det måste jag skaffa. Vad för storlek ska man ha på bett till en shettis? Hon var ca 90 cm hög, så ingen stor tjej alltså.

Sv: Storlek på bett till shettis

Varierar från häst till häst, men det brukar oftast hamna på storlek litet. :D
Har du ett mindre bett hemma smo du vet storleken på sätter du in det i munnen på hästen och "drar" ut det på ena sidan. Då ser du hur många cm som hamnar utanför och kan på så vis se hur långt bettet ska vara.

Sv: Storlek på bett till shettis

Skulle gissa att hon ligger på den minsta storleken som är 8,5 (vi hade en minis som drog den storleken iallfall, han va ca 88 cm)eller gå upp en storlek till 9.5 men kan inte säljaren berätta vilket bett hon haft även om de inte följde med nåt träns?

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
642
Utrustning Snart är vintern här 🙈 Jag letar vinterridstövlar som är varma och tål att göra annat i då jag inte byter mellan skötsel å ridning. Men...
Svar
1
· Visningar
258
Senast: zarmino
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
663
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka