Skogstokig
Trådstartare
Jag har tänkt köpa en bomlös sadel till nordisen men är lite osäker på det där med storleken.. Har bestämt mig för att beställa en Tree Free från Hööks men vet inte riktigt vilken storlek jag ska ta.
Den bruna ska motsvara 16,5-17 tum och den svarta 17,5-18 tum, vilket inte säger mig speciellt mycket
. Vad jag i alla fall har förstått spelar det inte så stor roll för hästen vilken storlek det är utan det är min häck som avgör
Men ungefär hur stora är de? Jag brukar t.ex dra storlek medium eller 38-40 i byxstorlek, och jag vill ju även kunna rida i den på vintern med thermobyxor. Någon som har en Tree Free som kan rekommendera vilken storlek som kanske kan passa? 
Sen har jag även en fundering på pad att ha under. Har mina aningar om att den "tillhörande" Back Saver-paden inte är mycket att hurra för, den ser lite tunn ut i mina ögon. Men hur är det med den dyrare i Genuine Sherpa? Är den något att satsa på? Vore ju bekvämt om man kunde beställa alltihop från samma ställe
Den bruna ska motsvara 16,5-17 tum och den svarta 17,5-18 tum, vilket inte säger mig speciellt mycket
Sen har jag även en fundering på pad att ha under. Har mina aningar om att den "tillhörande" Back Saver-paden inte är mycket att hurra för, den ser lite tunn ut i mina ögon. Men hur är det med den dyrare i Genuine Sherpa? Är den något att satsa på? Vore ju bekvämt om man kunde beställa alltihop från samma ställe