Storlek på broddarna??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 661
H

Havregryn

Kan någon tala om för mig vad min höst har för storlek på sina broddat??

för sent för att ringa hovslagaren och fråga, och ska beställa hem lite extra broddar..

{89331A51-59C9-4A8A-B8D9-BE3D3631E458}.jpg

enda bilden jag har ...

/M

Sv: Storlek på broddarna??

Svårt att se när broddarna är i, men jag tror att det är 3/8 som är standard för ridhästskor.

hmm.. vet.. men har han på "valiga" vinterskor.. så.. 3/8..

hur långa??

/M

Jag brukar köpa extra av hovslagaren, har du försökt med det?
Dom brukar ju köpa in sådana mängder att dom har bra pris också.
Sen så vet man att det är samma sort som sitter i skon.

jag gjorde inte det då han skoddes sist..

/M

Bor inte din hovslagare i närheten av dig? Ring och kolla med h*n, för h*n kanske är hos någon annan i din närhet någon dag.
Ibland brukar jag träffa min på en bensinstation för att få brodd/sulor/skor eller vad som saknas, han brukar inte vara omöjlig för han vill ju ha mig kvar som kund, är han helt omöjlig så byter jag hovis.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 190
Senast: Görel
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
425
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka