Storlek på föl

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ela
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 592

Ela

Trådstartare
Jag väntar två föl i år där mamman är arab (ca 150 cm) och pappan welshmountain (ca 116 cm), vad tror ni om storleken vad kan man förvänta sig?

Sv: Storlek på föl

Och jag har en 2 åring som kommer med största sannolikhet att sluta som maxad C. Mamman var maxad D och pappan 135 cm

Vad tror ni om storleken på ett föl där mamman är runt 150 cm, pappan är runt 140 cm
som fyra år, runt 50% Welsh, hans mamma är 148 och hans pappa är 143? :)

Jo att det blir ponnyer hade jag nog förväntat mig :laugh: men funderade lite på vilken kategori men kan tro att det blir. Egentligen spelar det ju ingen större eoll men hoppas att det iaf blir c eller små d och inge b ponnyer.

Liknande trådar

Avel Till sommaren väntar mitt sto föl och har börjat fundera lite på vad det finns för alternativ att registrera avkomman i? Mamman är...
Svar
1
· Visningar
348
Senast: Görel
·
Avel Årets första föl nedkom igår kväll lite tidigare än väntat (bf 7 mars). Pigg liten krabat med bläs och två vit strumpor 💕 Svårt att se...
Svar
2
· Visningar
430
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: Freazer
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 343
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka